Cara Membakar Payudara Ayam di Oven: Kaedah yang paling mudah, paling mudah

(Kredit imej: Leela Cyd)

Sama ada anda sentiasa memilih payudara ayam tanpa lemak, membuat dada untuk paha yang sangat berbisa, atau hanya menyukai seekor burung yang berkulit keras, tidak dapat dinafikan bahawa ayam membuat makanan yang benar-benar memuaskan. Terdapat banyak cara untuk menyediakannya, dan sisa makanan kadang-kadang lebih baik daripada makanan utama.

Sebelum masuk ke dapur untuk memasak makanan seterusnya anda, pastikan anda mempunyai semua petua pro yang diperlukan. Berikut adalah 10 perkara penting yang perlu anda ketahui untuk membantu anda memasak makan malam ayam yang berjaya setiap kali.

Cara Memasak Payudara Ayam Lembut & Tender Setiap Masa

(Kredit imej: Leela Cyd)

1. Cara terbaik untuk memasak dada ayam berasal Joy of Cooking.

Kaedah ini memerlukan kepercayaan. Walaupun jika anda bertanya kepada saya, itu seolah-olah seperti harga yang kecil untuk membayar apabila ganjarannya adalah dada ayam yang sempurna, lembut, dan berair.

Baca lebih lanjut → Cara Memasak Lembu Ayam & Tender Ayam Setiap Masa

2. Ayam panggang adalah untuk malam hari, bukan hanya pada hujung minggu.

Anda boleh menyimpan makan malam yang selesa untuk malam Ahad, tetapi anda tidak perlu. Burung kecil hanya mengambil kira-kira sejam untuk panggang, jadi ia boleh dilakukan pada waktu malam.

Baca lebih lanjut → Bagaimana Untuk Memanggang Ayam yang Sempurna

3. Paha ayam lebih pintar daripada payudara.

Kebanyakan orang berduyun-duyun ke dada ayam, dan paha yang mesra dan mesra bajet diabaikan. Jangan buat kesilapan ini. Daging paha tidak mempunyai kandungan lemak yang lebih tinggi, tetapi itulah yang menjadikannya kaya dan beraroma. Ia lebih murah dan hampir mustahil untuk merosakkan, tidak seperti payudara ayam.

Baca lebih lanjut → 10 Cara Membuat Ayam Pinggang BFF Makan Malam Anda

Jamie Oliver’s Chicken in Milk Mungkin Mungkin Resipi Ayam Terbaik sepanjang Masa

(Kredit imej: Faith Durand)

4. Susu adalah bahan yang mengejutkan dalam resipi ayam terbaik sepanjang masa.

Sama seperti mengejutkan kerana gabungan bahan adalah kesederhanaan dan kemudahan membuat resipi ini. Campuran susu, lemon, kayu manis, dan sage yang tidak dijangka berfungsi bersama untuk meletakkan makan malam ayam yang tidak dapat dilupakan di atas meja.

Baca lebih lanjut → Jamie Oliver’s Chicken in Milk Mungkin Mungkin Resipi Ayam Terbaik sepanjang Masa

5. Terdapat satu petunjuk derma, dan suhu itu.

Kami telah diberitahu bahawa ayam dimasak sepenuhnya apabila jus berjalan dengan jelas, daging tidak lagi merah jambu, dan suhu dalaman adalah 165 darjah. Tumpuan sebenar harus dilakukan pada suhu – itulah penunjuk yang paling selamat dari derma.

Baca lebih lanjut → Ayam Masih Pink Selepas Memasak? Jangan Panik

Cara Bakar Ayam: Kaedah yang paling mudah, paling mudah

(Kredit imej: Emma Christensen)

6. Ya, anda boleh mendapatkan lima hidangan dari ayam rotisserie.

Jika anda memasak untuk satu, ayam rotisserie tunggal adalah jawapan untuk doa makan malam hari minggu anda. Jika anda rasa bercita-cita tinggi, panggang sendiri!

Baca lebih lanjut → One Woman, One Rotisserie Chicken, dan Five Days: Plan Menu dan 5 Tahap Kehidupan Ayam Panggang

7. Pernis adalah rahsia untuk ayam yang sempurna.

Dada ayam adalah pemotongan ramping yang boleh menjadi rumit untuk memasak tanpa ia berubah kering dan tidak enak. Tetapi sekeping kertas kertas yang ditempatkan di atas ayam sebelum masuk ke dalam ketuhar bertindak hampir seperti kulit hilang ayam, melindungi dan menghalangnya daripada mengeringkan.

Baca lebih lanjut → Bagaimana Untuk Membakar Payudara Ayam di Ketuhar: Kaedah yang paling mudah, paling mudah

8. Cincang ayam sebelum beku.

Sudahlah hari-hari makan sisa makan secepat mungkin. Sebaliknya, ambil halaman dari buku putar Emma dengan mencarik kemudian beku ayam masak anda yang sisa. Penghancuran menjadikannya lebih mudah dan lebih cepat untuk mengoyak kemudian untuk melambungkan salad.

Baca lebih lanjut → Petua Pantas: Membekukan Sisa Ayam Masak

9. Adakah anda menumbuk ayam anda? Cuba untuk memasak lebih cepat.

Dada ayam selalu lebih tebal pada satu hujung, dan ketidaksamaan ini bermakna bahawa hujung tebal hanya akan memakan masa lebih lama untuk memasak. Dengan berdebar-debar atau merapikannya, anda akan mempunyai sekeping daging yang masak lebih cepat dan lebih rata.

Baca lebih lanjut → 3 Cara Cepat untuk Memasak Payudara Ayam

10. Anda tidak perlu memanggang untuk memanggang ayam.

Tiada pan panggang, tidak ada masalah! Terdapat banyak alat lain di dapur yang boleh anda gunakan untuk membuat ayam panggang yang enak.

Baca lebih lanjut → 5 Perkara untuk Memanggang Ayam dalam Selain Pan Pemanggang

Apakah petua dan nasihat terbaik anda untuk memasak ayam?