Salah satu perkara yang paling keren tentang menjadi orang dewasa (saya menggunakan istilah ini longgar) adalah melihat makanan yang digunakan untuk mengambil tempat duduk belakang untuk showstoppers lain akhirnya mendapat masa mereka dalam perhatian. Ketika saya masih muda, kembang kol hanya satu perkara di dulang yang dimasak di pesta. Ia mungkin telah membuat penampilan dari beg di lorong yang beku, tetapi ia tidak digunakan dalam sejuta cara kreatif yang berbeza seperti hari ini.

Untuk meraikan semua itu kembang kol, berikut adalah 10 resipi yang anda perlu cuba sekarang!

1. Sweet and Spicy Baked Lemon Tea dari The Fit Kitchen

Kitchn baru-baru ini berkongsi resipi yang lazat dan dengan cepat mendapat berikut. Tidak sukar untuk melihat mengapa sayur-sayuran merendah diri ini menjadi hidangan sampingan yang cepat atau makan dengan sendirinya apabila ditambah ke dalam mangkuk nasi kegemaran anda. Jika anda belum mencubanya, mulakan di sini!

(Kredit imej: Gimme Delicious Food)

2. Sesame Cauliflower Bites dari Gimme Delicious

Gigam bunga goreng ini disalut dengan sos yang paling lazat yang terbuat dari madu, halia, dan soya. Saya telah melihat mereka di seluruh Pinterest dan saya tidak sabar untuk mencuba mereka di rumah.

(Kredit imej: Joe Lingeman)

3. Cauliflower Mac dan Keju dari Kitchn

Mac dan keju ini kelihatan tidak sedap tetapi membungkus kebaikan kembang kol di dalamnya. Ia membantu menyelinap dalam beberapa sayuran, menyalakan pasta anda, dan membuat hidangan yang lebih lazat!

(Kredit imej: Makan Well 101)

4. Tso Umum Tuangkan Kembang Kolum Kuda dari Eat Well 101

Ada sesuatu yang sangat menggembirakan tentang makan makanan dengan jari anda. Lidi ini memberikan anda peluang itu, kerana mereka suka bermain kerana mereka memuaskan. Tekstur hangat dan rasa dari pasangan panggang sempurna dengan profil rasa General Tso.

(Kredit imej: Pinch of Yum)

5. Sup Emas dari Pinch of Yum

Sup ini datang bersama dalam 30 minit rata dan mendapat warna dari kunyit dan kekayaannya dari kacang mete dan kembang kol. Ia sungguh sihat kerana ia sihat dan juga akan membeku secara spektakuler.

(Kredit imej: Bagaimana Sweet Eats)

6. Pizza Supreme on Crusted Cauliflower from How Sweet Eats

Kerak pizza kol garam ini adalah apa yang diperintahkan oleh doktor. Okay, mungkin tidak, tetapi jika doktor anda tidak biasanya peminat kerak pizza kembang kol dan telah bersumpah untuk tidak pernah makan lagi, maka mereka harus mematahkan peraturan dan membuatnya. Ia akan mengubah hidup anda. Serius. Mari kita dengar dua jenis keju di kerak!

(Kredit imej: Bajet Bytes)

7. Salad Cauliflower Panggang dengan Lemon dan Tahini Berpakaian dari Bytes Anggaran

Salad semasa musim sejuk tidak boleh membosankan. Malah, ia haruslah hangat, hebat, dan mudah dibuang. Resipi ini adalah resipi dan anda akan memakan pakaian tahini-lemon pada segala-galanya dari sekarang hingga selama-lamanya! Adakah saya menyebut kosnya tidak ada apa-apa untuk dibuang bersama?

(Kredit imej: Pinch of Yum)

8. 15-Minute Cauliflower Nasi Goreng dari Pinch Yum

Resipi ini seperti resipi padi goreng lain dalam erti kata ia memasak dengan cepat dan boleh menjadi ruji isi rumah yang cepat. Yang berkata, ia adalah luar biasa dalam kedalaman rasa yang diperolehi daripada bahan-bahannya. Tambah ini kepada arsenal semalam, kerana ia pasti menjadi kegemaran keluarga baru!

(Kredit imej: Cotter Crunch)

9. Curry Cauliflower Curried dan Kale Soup dari Crunch Cotter

Sup ini berwarna-warni dan penuh tekstur adalah apa yang berlaku pada bulan-bulan musim sejuk anda. Ia ringan, padat nutrisi, dan snap yang serius untuk membuang bersama.

(Kredit imej: Jo Cooks)

10. Cheesy Cauliflower Breadsticks dari Jo Cooks

Kadang-kadang anda tidak mahu pizza penuh, bukan? Anda hanya mahukan makanan tailgate yang baik dan snek yang hangat dan selesa. Resipi roti kol kembang api ini hanya perkara itu. Cara ini lebih mudah daripada banyak resipi krim kembang kol dan disatukan bersama dengan perkara-perkara yang lazat seperti telur dan keju, dengan lebih banyak keju di atas. Delicious!