(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

Saya rasa seperti makan tengahari bebas gluten mendapat rap buruk. Lalai mudah selalu kelihatan seperti salad maaf, yang jauh dari memuaskan. Mari kita jelaskan: Meluncur gluten tidak bermaksud mengambil makan tengahari yang membosankan, yang membiarkan anda lapar dua jam kemudian.

Sebaliknya, bungkus kotak makan anda dengan salah satu daripada 10 pilihan yang memuaskan untuk hidangan tengah hari yang lebih baik.

1. Panas Salad dan Salmon Salad

(Kredit imej: Kelli Foster)

Berikut adalah salad yang beberapa langkah dikeluarkan dari samada mayo dip atau mangkuk tipikal sayuran bercampur dan sayur-sayuran cincang. Ia boleh disatukan dengan sangat cepat, dan sisa makanan yang hebat untuk makan tengah hari pada hari berikutnya.

2. Bowl Beras Brown dengan Lentil, Bawang Caramelized & Telur Goreng

(Kredit imej: Karen Biton-Cohen)

Mujadara – Resipi tradisional Timur Tengah yang dibuat dengan nasi bijirin panjang, kacang merah, dan bawang karamel – lazimnya dihidangkan sebagai hidangan sampingan. Tetapi di atasnya dengan telur goreng, harissa pedas, dan kacang pinus panggang, dan ia benar-benar sesuai dengan makanan.

3. Salad Ayam Yogurt & Dill

(Kredit imej: Faith Durand)

Salad ayam yang mudah ini hanya menyentuh mayonis, sudu yogurt yang tajam, tumpukan dill hijau segar, dan bawang merah yang menambah sedikit merah jambu. Dan yang terbaik, ia hanya menjadi lebih baik selepas malam di dalam peti sejuk.

4. Nasi Liar dan Salad Hijau Campuran

(Kredit imej: Kelli Foster)

Cawan besar daun lembut dengan buasir padi kecil, tarikh yang manis, dan kacang renyah membuat gabungan rasa dan tekstur yang sempurna untuk salad makan tengah hari yang hangat ini.

5. Kentang manis dengan Sos Tomat Chickpea

(Kredit imej: Sarah E Crowder)

Hidangan ini datang bersama-sama dengan cepat, tetapi ia juga boleh dibuat sepenuhnya di hadapan dan dipanaskan semula. Bakar beberapa spuds semua bersama-sama pada kuali lembaran pada hari Ahad dan biarkan mereka disejukkan untuk makan tengah hari yang cepat sepanjang minggu.

6. Sup Lentil Ayam

(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

Bukan sahaja sup ini sangat menghiburkan, tetapi ia agak mudah dibuat. Untuk rasa lada yang lebih berasap dan pelengkap kepada lentil bersahaja, pergi untuk membuat beberapa jalur bacon sebagai ganti minyak zaitun.

7. Bowl Beras Liar dengan Kari Lentil Merah dan Bayam

(Kredit imej: Karen Biton-Cohen)

Bahagian terbaik tentang resipi mangkuk vegetarian ini ialah betapa mudahnya dibuat. Ia adalah calon yang ideal apabila semua yang anda mahu adalah hidangan yang lazat di atas meja tanpa perlu berfikir terlalu keras.

8. Lemon Quinoa dengan Currants, Dill, dan Zucchini

(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

Hidangan makan tengah hari yang menyenangkan dengan cepat memasak quinoa adalah salib di antara pilaf beras yang selesa dan salad bijirin yang menyegarkan. Paling penting, ia datang bersama dengan mudah.

9. Chickpea Sauté Yotam Ottolenghi dengan Yogurt Yunani

(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

Ini adalah salah satu hidangan yang sama panas seperti pada suhu bilik. Dan jika anda mencari sesuatu yang sedikit tambahan, tambahkan sebentar beras atau roti pita.

10. Labu Cili

(Kredit imej: Faith Durand)

Cabai vegetarian yang sangat selesa ini adalah cara terbaik untuk menyambut kejatuhan. Buat selama hujung minggu dan makanlah untuk makan tengah hari sepanjang minggu.