(Kredit imej: Terapi Apartment)

Pengantin Caesar, sama ada membeli-belah atau buatan sendiri, adalah satu perkara yang mulia. Rasanya bawang putih, keju, dan rasa teriak dengan tekstur yang kaya dan berkrim adalah kunci kepada salah satu salad klasik yang terbaik di sekelilingnya. Tetapi jika ia begitu baik, mengapa had untuk sahaja salad? Malah, mengapa tidak menggunakannya untuk membuat 10 hidangan lain jauh lebih baik? Kami bertanya soalan yang sama, jadi kami menjawabnya.

1. Gunakannya sebagai pengasam untuk daging.

Ayam cincang dalam pakaian Caesar dan biarkan ia disejukkan selama beberapa jam atau dalam sekelip mata. Kemudian panggang atau panggang ke kandungan jantung anda. Semua kebaikan yang kaya dengan pakaian soak yang kaya akan memasuki daging sambil melunakkannya dan menjadikannya lembap.

Grill Better Chicken: 10 Tips untuk Ayam Panggang Sempurna

2. Letakkan dengan sayur-sayuran sebelum memanggang.

Pilih sayur-sayuran anda – brokoli, kembang kol, sayur-sayuran akar, dan kentang semuanya berfungsi dengan baik – dan kemudian melemparkannya dengan berpakaian dan bukannya minyak zaitun dan panggang sehingga mereka lebih karamel dan rangup.

Dapatkan Resipi: Bagaimana Untuk Memanggang Apa-apa Sayuran

15 Sayur-sayuran untuk Segera Meningkatkan Platter Sayuran Anda

(Kredit gambar: Rachel Joy Barehl)

3. Gunakannya sebagai mencelupkan minyak.

Sama seperti selada yang segar suka mencuci pakaian Caesar, begitu juga dengan sayur-sayuran mentah yang lain. Tuangkannya ke dalam mangkuk kecil dan dapatkan dunking.

Merangkul Plat Criteré: Jika Anda Ingin Makan Lebih Banyak Sayuran Simpan Plat Criteré di dalam Peti sejuk

4. Sebagai berpakaian untuk pasta atau salad kentang.

Sekiranya anda membuat pasta atau salad kentang, selalunya memakai biasa dan gunakan Caesar sebaliknya. Ia cukup tebal bahawa ia akan melapisi setiap inci bahan anda dan dengan serta-merta meningkatkan rasa.

Dapatkan Resipi: Cara Membuat Salad Kentang

5. Sebarkan pada roti burger atau roti sandwich sebelum dipasang.

Lupakan perasa biasa ol ‘seperti mustard atau saus tomat dan slaid Caesar berpakaian pada roti burger anda. Atau sebarkan roti anda sebelum membuat roti sandwic – ia bermain dengan ayam belanda, ham, daging panggang, dan campuran sayur-sayuran.

Membina Burger Lebih Baik: Cara Membina Burger Lebih Baik

6. Gunakannya bukannya untuk tuna atau salad ayam.

Berpakaian Caesar menjadikan tuna atau salad ayam lebih menarik. Gantikan mayo dalam mana-mana resipi dengannya dan ia akan menjadi salah satu yang anda sebenarnya mahu makan.

Dapatkan Resipi: Salad Tuna yang Sempurna

7. Gunakannya untuk melapisi sayap ayam.

Daripada sos Buffalo, cubalah melemparkan sayap ayam ke dalam pakaian Caesar sebelum membakarnya untuk sentuhan yang menyenangkan pada makanan ringan yang menyenangkan orang ramai.

Tahu Wings Anda: Panduan Anatomi kepada Wings Ayam

Kohlrabi dan Carrot Slaw

(Kredit imej: Kelli Foster)

8. Buat coleslaw yang lebih baik.

Sama seperti untuk pasta atau salad kentang, menggunakan pakaian Caesar untuk coleslaw adalah kemenangan. Ia menambah rasa serta-merta dan membawa sentuhan kekayaan yang dikehendaki oleh coleslaw. Cuba bukannya mayonis atau buttermilk masa akan datang dan anda tidak akan kecewa.

Dapatkan Resipi: Cara Membuat Coleslaw Classic Creamy

9. Sebarkan pada ikan sebelum dibakar.

Gunakan pakaian Caesar sebagai sos yang cepat dan beraroma untuk fillet ikan seperti salmon atau cod. Hanya tersebar sekata di bahagian atas setiap bahagian dan bakar seperti biasa.

Dapatkan Resipi: Cara Memasak Salmon dalam Ketuhar

10. Gerakkannya ke atas jagung pada tongkol.

Jagung pada tongkol indah dengan tiada lebih daripada sedikit mentega dan garam, tetapi cuba menukar rutin anda pada masa yang akan datang dengan mengeringkan pakaian Caesar kecil di atas telinga yang dimasak.

Dapatkan Lebih Banyak Jagung: 12 Topping Satu-Ramuan Mengagumkan untuk Jagung pada Cob