Regan Daley sprievodca pečením a sladkosti získali cenu Medzinárodného združenia kuchárskych profesionálov za rok 2001 a nie je ťažké pochopiť prečo. Je to priateľský, komplexný úvod do pečenia s celými kapitolami venovanými tukom, mliečnym výrobkom, kvasnicám a vajíčkam. A to je ešte skôr, než sa dostanete k receptoam!

Daley je spisovateľka v Toronte s kulinárskym stupňom a skúsenosťou s varením v niektorých špičkových reštauráciách, ale rada si myslia, že je “osláveným domácim pekárom”, ktorý napísal knihu, ktorú chcela a ktorú nemohla nájsť, ktorá sa blížila k pečeniu hľadisko prísad a príchutí.

Kniha začína kapitolami o zložkách, technikách a vybavení, potom sa pozerá veľmi detailne na arómy v sladkej kuchyni s ďalšou kapitolou o náhradách. Niekedy sa to začína cítiť trochu nadmerne vyčerpávajúcim spôsobom, ako keby to bolo základy. Napriek tomu sa znova a znova obrátim na niektoré užitočné referenčné body, ako sú grafy na riešenie problémov s koláčmi alebo určenie času varenia cukrového sirupu.

Skutočnými hviezdami tejto knihy sú recepty. Daley prináša svojím receptom novú predstavivosť, ktorá dopĺňa jej metodické, ale dôkladné pokrytie podrobností o pečení a je obzvlášť dobrá pri miešaní ovocia a korení spolu s ostatnými aróma. Mnohé z týchto receptov sa skvele hodia na sezónu zimných prázdnin, ako je Perfect Soufflé s bielym čokoládovým krémom Anglaise alebo môj absolútne obľúbený dvojitý jablkový koláč Sticky Spiked s hnedou cukrovou brandy. Táto vec, je to úžasné v jeho čisté brandy-namočené lahodnosť. Ľudia olizujú panvu. vážne.

Ako odkaz na pečenie a všetko sladké – nehovoriac o niektorých skutočne inšpirujúcich receptoch a fotografiách – to by určite malo sedieť vo vašom poli, najmä počas prázdnin.

• Kúpiť od spoločnosti Powells
• Kúpiť od spoločnosti Amazon