Když Nigel Slater, Nigella Lawson a Jamie Oliver patří mezi řady současných britských kuchařů nebo kuchařů, kteří mi píšou, zdá se mi, že některé z nejvíce vzrušujících představ o jídle a jídle přicházejí z celého rybníka s britským přízvuk. Nyní zadejte Simon Hopkinson Pečené kuře a další příběhy.

Stejně jako jeho krajané, Hopkinson má hluboký zájem vyrábět a jíst jídlo, které vyvolává emoce a vzpomínky. Jednoduše zkusit úvod a uvidíte, že to není kniha o tom, jak se na večeři dostat na stůl, ale o tom, jak připravovat jídlo. Hopkinson se těší na čestné ingredience a recepty, které zdůrazňují chuť na estetiku, s hlasem, který je perfektní pro každého, kdo miluje sklenku vína a dobrý rozhovor při sekání.

Jak naznačuje název, pečené kuře je jednou z Hopkinsonových velkých lásky, máváno máslem a ochuceno prostě citronem a nějakým tymiánem; to není nový recept, ale jeden tak dokonalý, že nikdy nebudete potřebovat další. Byl jsem skeptický ohledně opilého endiva, pomalu se pomalu rozpadal dvě hodiny (jak se sám zmíní, zdá se to jako strašně dlouhá doba), ale tenhle člověk ví jeho čekanku – bylo to krásné. A pokud jde o jeho petit pot au chocolat, je to víc krém než krém: intenzivně bohatý dezert s tmavou “krustou”, která je v rozporu s hedvábným podhledem.

Hopkinson, organizovaný abecedně podle přísady s rozmarnými ilustracemi, je známým svěžím a současně nabídne nové myšlenky na vše od ančoviček a slepic (porcinis) až po šafrán a moje osobní oblíbené “vepřové kousky a slaniny”.

Pokud máte rádi čtení kuchařských knih, budete se chtít naklonit Pečené kuře a další příběhy. A pokud budete chtít vařit, nebudete chtít nechat kachle až do jara, pokud budete viset s Hopkinsonem ve vaší kuchyni.

• Objednat pečené kuře a další příběhy, 16,87 dolarů na Amazon

Tohle je Suzanne, kdo je na jedné z našich nových spisovatelských pozic. Vítejte Suzanne!