Buluh telah digunakan dalam helaian dan tekstil rumah yang lain untuk sementara waktu sekarang, tetapi ia hanya menuju ke arus utama dapur. Kami mendapati tuala-tuala ini, di atas, di Green Showcase di Pameran Rumah dan Rumah 2008, dan ini hanyalah hujung gunung es tekstil buluh di pameran.

Untuk pemikiran dan reaksi kami untuk buluh di dapur, serta beberapa tuala buluh lain, baca…

Tuala asas adalah salah satu keperluan dapur kami. Kami menyebutkan dalam jawatan kami sebelum ini mengenai sarung tangan dapur bagaimana kami biasanya menggunakannya untuk pelbagai fungsi: membersihkan, mengelap, memegang pemegang pan panas. Kami meninggalkan tuala teh kami yang cantik untuk minum teh; apabila kita mencari tuala dapur kita mencari sesuatu yang keras, polos, dan tahan lama. Kami tersinggung dengan tuala yang tidak menyerap tumpahan dengan baik, tetapi tuala kami dengan cepat menjadi berwarna dan kasar – mereka berhenti menyerap dengan cepat.

Ini tuala buluh, sebaliknya, terus-menerus tuala yang paling lembut yang pernah kita rasakan. Mereka mempunyai kelembutan yang subur yang terasa sangat halus. Terdapat aduan tentang lembaran buluh dengan cepat sehingga kami tidak pasti tentang kehidupan tuala ini, tetapi kami ingin mencuba mereka.

Buluh dianggap sangat mesra alam dan mampan, dan ia juga mempunyai ciri-ciri antibakteria semulajadi. Serat tuala ini terbuat dari 4 kali sebagai penyerap kapas.

Satu nota, yang membantu orang-orang di Tru Bamboo berkata: Hanya tuala buluh berwarna putih atau semulajadi adalah 100% buluh. Serat buluh tidak menyerap warna dengan baik supaya sebarang tuala berwarna mungkin dibuat sekurang-kurangnya 20% kapas atau serat alternatif lain.

Berikut adalah beberapa tuala buluh yang kita nampak:

• Di atas: Tuala bulu semulajadi dari Tru Bamboo
• Teratas: MuBamboo dari MU Kitchen. Ini adalah tuala silkiest yang kami sentuh di acara itu – sangat bagus. Anda boleh melihat senarai peruncit mereka di sini.
• Eco Kitchen Towels Dish Towels, $ 6.50 di Bibelot
• Beige dan krim tuala bulu, $ 7,95 di Broadway Panhandler

Adakah anda mencuba tuala buluh atau tekstil dapur lain? Apa pendapat kamu?