(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Salah satu momen perubahan makanan terbesar saya melibatkan pisang. Baru-baru ini gluten bebas dan malu-malu memasuki dunia memasak makanan khas, saya melihat sebagai seorang wanita di TV mencampur campuran pisang beku, ekstrak vanila, dan percikan susu. Itulah sahaja. Dan ta-da, dia membuat milkshake vanila tanpa ais krim. Dalam masa lima minit. Minda. Blown.

Sejak hari itu, saya telah menemui lebih banyak bakat pisang di luar perpecahan.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Seperti yang diketahui oleh kebanyakan vegan, pisang membuat pengikat yang sangat baik dalam penaik, bertindak sebagai pengganti telur atau rahsia kepada granola clumpy. Tekstur berkrim, apabila ditumbuk atau dicampur membuat adunan pancake dan eggnog tanpa tepung atau krim. Dengan sedikit masa di dalam penyejuk beku dan coklat cair, mereka menjadi bon bon. Dan apabila disimpan dalam kulitnya dan dibalut dengan kerajang, itu adalah penyelesaian untuk graham cracker-free s’mores.

Tetapi inilah helah baru untuk pisang: frosting krim kurang mentega.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Buttercream pisang

Rupa-rupanya, dengan kesabaran yang cukup dan gula tepung, anda boleh membuat sayu buttercream untuk cookies, kek, dan tentu saja, roti pisang.

Cuma ambil dua pisang masak (atau panggang untuk rasa tambahan) dan gunakan garpu untuk menghancurkan mereka sehingga berkrim. Kemudian mula tambah gula tepung satu cawan pada satu masa, mengadun dengan pengadun tangan pada tinggi. Selepas kira-kira 3 cawan, campuran pisang hendaklah tebal dan sedia untuk digunakan.

(Kredit gambar: Jessica Goldman Foung)

Sekarang, tentang ais krim pisang itu: Ais 5-Aisya Sempurna Magic – Kacang Kacang, Nutella, dan Lebih Banyak

(Kredit imej: Faith Durand)


Bahan Lama, Trik Baru

Sebagai seseorang yang selalu membuat hidangan untuk keperluan pemakanan dan kesihatan, saya digunakan untuk menggunakan lesen kreatif secara keseluruhan untuk makanan. Dan berita gembira adalah kita sudah hidup di dunia masakan di mana zucchinis boleh menjadi mi, bit boleh menjadi cip, dan timun dapat bertindak seperti baguettes. Oleh itu, selama lima hari ini, izinkan saya menjadi panduan anda ketika kami menghilangkan beberapa barang standard dari lorong hasil dan memberi mereka peluang untuk menunjukkan sedikit. Ini latihan dalam pembebasan resipi (bukan batasan) yang bukan sahaja akan meringankan tabiat pemakanan tetapi juga memberikan kehidupan baru kepada kegemaran lama.

Oleh itu, sama ada anda cuba meremukkan gluten, gula, atau hanya saiz pantun tahun baru ini, mari lupa melepaskan janji untuk mengambil makanan baru. Dan mari kita berjanji untuk memecah beberapa peraturan dan mengajar segelintir bahan-bahan lama beberapa helah baru.