Selama bertahun-tahun, semua yang kita tahu adalah penapis kopi kertas yang digunakan oleh ibu bapa kami dan dilambung setiap pagi. Apabila kami membeli pembuat kopi baru untuk rumah kami baru-baru ini, kami mendapat satu ini, yang kami fikir adalah genius…

Ia adalah idea yang sangat mudah: Penapis kopi boleh diguna semula. Ia diperbuat daripada keluli tahan karat, yang membolehkan air mengalir dengan alasan tanpa mengubah rasa. Sesetengah orang mendakwa penapis jejaring ini membenarkan lebih banyak minyak kopi masuk, menghasilkan rasa yang lebih baik.

Kami seperti fakta bahawa kami tidak membuang penapis kertas setiap hari. Ini adalah cinch untuk bilas, walaupun anda juga boleh memasukkannya ke dalam mesin basuh pinggan mangkuk.

Satu persoalan kami ialah mengapa semua versi yang kita lihat adalah “tona emas.” Kami tidak dapat mencari penjelasan yang baik tentang mengapa keluli tahan karat adalah warna emas. Mungkin ada kaitan dengan bagaimana logam boleh bertindak balas dengan alasan kopi?

Penapis di atas adalah untuk pembuat kopi Cuisinart, dan anda boleh mendapatkannya di sini:

  • Penapis Kopi Nada Emas Cuisinart, $ 9.99 di Bed, Bath, & Beyond

Kami tahu Krups mempunyai penapis nada emas yang boleh diguna semula untuk model mereka. Dan kami telah melihat penapis hemp, dibuat sama seperti penapis kertas generik tetapi dapat diguna semula, di Amazon.

Siapa lagi yang menggunakan penapis ini? Mana-mana kegemaran?

Berkaitan: Cara Membuat Kopi Iced

(Image: Bed, Bath, & Beyond)