Saya mempunyai pengakuan: Minggu Pasta membunuh saya. Untuk alasan perubatan, saya tidak makan gandum selama 30 hari, dan sayangnya ini hanya minggu ketiga diet baru, jadi mac dan keju, jatuh sayuran orzo, dan – kegemaran saya – pappardelle di atasnya dengan sos tomato kaya dan kaya semua had luar. Tetapi itu tidak bermakna saya tidak dapat menikmati sos yang lama yang sudah masak, biasanya saya makan lebih dari mi.

Berikut adalah enam cara alternatif untuk memakan sos pasta, seperti mi dan beberapa tidak.

1 Pada kentang: Tuangkan sos pasta ke atas kentang berpecah berpecah, atau kentang rebus dan lecek, untuk pasta jenis pasta. Ini juga berfungsi dengan ubi jalar.

2 Lebih polenta: Satu mangkuk polenta berkrim dengan sesudu ragù boleh memberikan sepiring pasta untuk wangnya. Atau dinginkan polenta yang dimasak dan potong ke dalam kek yang boleh dimasak atau dibakar dan dimakan dengan sos pasta.

3 Dengan biji-bijian yang dimasak: Biji-bijian seperti quinoa, kasha dan beras adalah kenderaan yang sempurna untuk sos rasa.

4 Lebih sayuran panggang: Walaupun jenis sayuran yang dimasak dapat berfungsi, rasa sayuran sayuran panggang sangat memuaskan.

5 Lebih dari skuasy: Masak skuasy spageti dan potong daging ke dalam helai seperti mi yang ajaib, atau gunakan mandolin atau pisau tajam untuk zucchini dicincang menjadi jalur nipis. Garam zucchini strands dan biarkan mereka duduk di colander selama kira-kira 30 minit, kemudian memerah apa-apa kelembapan berlebihan sebelum sebentar menyematkan mereka atau menggunakannya mentah. “Mi” ini sangat baik dengan pesto.

6 Dengan pancake bebas gluten: Buat tumpukan pancake kentang renyah, pancake cornmeal yang lazat, atau socca tepung chickpea, dan atas dengan sos. Sekiranya anda suka makanan yang enak di waktu pagi, ini boleh menjadi sarapan pagi.

Adakah anda mempunyai apa-apa cadangan untuk iringan bebas gluten untuk sos pasta?

Berkaitan: Resipi: Borlotti Beans dalam Sos Tomato dengan Creamy Polenta

(Imej: Faith Durand; Martha Stewart)