Liz mencari idea sarapan cepat dan mudah alih. Dia menulis: Saya seorang guru sekolah rendah, dan saya selalu bergegas keluar rumah untuk masuk ke sekolah awal untuk melakukan perancangan pelajaran. Oleh kerana kanak-kanak itu sangat bertenaga dan bersemangat, saya pasti perlu makan sesuatu pada waktu pagi untuk bersaing dengan mereka. Saya pernah membeli bar muffin atau granola dalam perjalanan, tetapi itu semakin mahal. Saya sedang mencari beberapa resipi sarapan pagi yang baik.

Kami mempunyai beberapa idea untuk Liz. Teruskan membaca untuk galeri resipi sarapan pagi, dan tambahkan idea anda sendiri juga!

Berikut adalah beberapa kriteria daripada Liz: Ia perlu menjadi sesuatu yang boleh saya buat dalam kuantiti yang besar sekali seminggu atau lebih dan ada di tangan ketika saya kehabisan pintu. Ia juga sepatutnya agak mudah alih, tidak seperti yogurt, jadi saya boleh makan sama ada saya berjalan ke tempat kerja atau di meja saya. Sudah tentu, sihat dan lazat akan menjadi ideal!

Adakah ini impian yang mustahil? Atau bolehkah saya mendapat lebih banyak 15 menit bermimpi dalam sehari?

Ini tidak mustahil sama sekali, Liz! Kami mempunyai beberapa idea di sini (klik melalui galeri di atas untuk melihat yang kelihatan paling menyelerakan), dan pembaca akan bergerak dengan idea yang lebih hebat.

Kebanyakannya adalah roti atau mufin; Secara realistik, itulah hal termudah untuk membuat dan mengemas nanti. Tetapi kami juga berfikir bahawa kebanyakan quiches dan frittatas sangat bagus untuk ini juga. Anda boleh memotong dan membungkus setiap bahagian secara berasingan, kemudian menyejukkan atau membekukan untuk kegunaan pagi yang cepat.

1. Zucchini Muffins – Kami suka mengemas mufin zucchini dengan tekstur dan perisa lain juga: segelas kismis putih, beberapa walnut, seperempat cawan biji rami atau dedak oat, mungkin beberapa wortel parut tambahan. Kami juga sangat suka resipi ini dari Simply Recipes, yang menggunakan minyak atau mentega cair dan tidak memerlukan pengadun.

2. Mufin Bahasa Inggeris buatan sendiri – Resipi Sara Kate adalah gandum, dan lazat pada waktu pagi. Cuma pop dalam pembakar roti, letakkan beberapa mentega (atau mentega kacang, untuk meningkatkan protein) dan makan semasa keluar pintu.

3. Zucchini dan Bacon Frittata – Frittata ini sama baiknya dengan satu, dua, atau tiga hari selepas dibakar. Anda boleh memotongnya menjadi baji dan membungkusnya secara individu untuk mendapatkan cepat dan pergi. Ia cukup kuat untuk makan dengan tangan anda juga.

4. Baris Kacang dan Nut Kacang – Bar granola buatan sendiri! Ini adalah manis, renyah, dan kenyal.

5. Oatmeal Semalaman dengan Aprikot dan Buttermilk – Sekiranya anda hanya mempunyai sedikit masa lagi, cuba baja yang dipotong keluli! Ini memasak oatmeal dengan aprikot dan buttermilk semalaman di Crock-Pot. Ia membuat banyak, dan ia sama seperti lazat dipanaskan semula. Sekiranya anda hanya mempunyai lima minit untuk duduk dengan semangkuk oatmeal, oat ini berkrim, mutiara mutiara akan menjadikannya tepat pada masanya.

6. Bill Granger’s Oat, Pear, and Raspberry Loaf – Ini adalah buah, dipanggang dengan oat dan rempah. Ia adalah jenis roti yang padat, sangat berkhasiat dan memuaskan pada pagi yang sejuk.

7. Peach and Spice Tea Muffins – Satu lagi muffin. Buat setengah bungkus dan simpan dengan ketat.

8. “Ham dan Keju” Sarapan Kering – Sarapan casserole yang juga boleh dihiris, dibungkus secara berasingan, dan meraih di mana sahaja.

Dan dua lagi mufin:

9. Lemon Sesame Muffins – Muffin ini disiram dengan sirap lemon hanya selepas baking, yang membantu mereka tetap lembut dan lembap selama seminggu.

10. Minuman Lemon Blueberry Mini – Kecil, mudah, dan comel.

OK, pembaca! Adakah anda mempunyai lebih banyak cadangan untuk Liz? Ini hanya beberapa kemungkinan sarapan pagi di luar sana, sudah tentu. Apa yang anda harapkan untuk sarapan cepat dan mudah alih?