Nix diet-lingo preachy. Lupakan peraturan mengingat atau membuat kalori. Jika anda ingin melatih kebiasaan baru untuk makan yang sihat tanpa yang melibatkan perkataan “diet,” terperinci oleh Terry Walter Makanan Bersih adalah apa yang anda mahu. Musim demi musim, buku ini memberi anda semua alat, resipi, dan galakan yang anda perlukan untuk mengubah cara anda makan dan membantu anda melekatinya.

Fakta Pantas

Siapa yang menulisnya: Terry Walters

Siapa yang menerbitkannya: Sterling Epicure

Bilangan resipi: Lebih daripada 250

Resipi untuk sekarang: Sautéed Fennel dan Asian Greens dengan Halia dan Apricot, Cricket Chickpea Fritters, Chocolate Coconut Granola Bites, Sweet Potato, Corn, and Kale Chowder, Seitan Walnut Stuffed Collard Greens, Pad Thai with Tauhu, Orange Ginger Tafu

Sorotan lain: Saya sangat menghargai buku masakan makan yang sihat yang tidak cuba memaksa cara pemikiran tertentu. Makan Bersih begitu lembut dalam pendekatannya bahawa mesej makan yang sihat hampir disampaikan secara subliminal. Saya telah pun mendalami resipi-resipi yang lazat dan menyedari hakikat bahawa selain menjadi sihat dan “bersih,” mereka juga menjadi vegan. (Semua resipi juga secara semulajadi bebas gluten atau termasuk variasi gluten bebas.)

Buku ini penuh dengan idea-idea yang baik untuk secara beransur-ansur mengintegrasikan biji-bijian, sayur-sayuran berdaun, dan hasil bermusim ke dalam diet anda. Tiada tekanan; hanya makanan yang baik.

Siapa yang akan menikmati buku ini? Orang yang ingin masuk ke dalam kebiasaan makan lebih bersih dan bermusim; vegetarian dan vegan; orang mengelakkan gluten.

Cari buku di perpustakaan tempatan anda, kedai buku bebas, atau Amazon: Makanan Bersih: Panduan Bermusim untuk Makan Berdekatan dengan Sumber oleh Terry Walters

Lawati laman web pengarang: Terry Walters

Apartment Therapy Media membuat segala usaha untuk menguji dan mengkaji produk secara adil dan telus. Pandangan yang dinyatakan dalam kajian ini adalah pandangan peribadi pengulas dan ulasan produk tertentu ini tidak ditaja atau dibayar oleh apa-apa cara oleh pengilang atau ejen yang bekerja bagi pihak mereka. Walau bagaimanapun, pengeluar tidak memberi kami produk untuk tujuan ujian dan kajian semula.

(Imej: Emma Christensen)