Kami tidak dapat membiarkan sebulan Makan Cahaya dan kacang pergi tanpa menyebutkan edamame! Akhir-akhir ini, edamame kukus telah menjadi salah satu makanan ringan kegemaran kami.

Edamame adalah nama untuk kacang soya muda, belum matang, dipilih sebelum mereka mempunyai peluang untuk mengeras. (Anda boleh lihat apa jenis kacang soya matang seperti di sini.)

Anda boleh membeli kacang soya muda, hijau ini di dalam polong mereka, dan stim atau mendidihnya. Apabila dimakan dengan banyak garam, ia adalah hidangan lazat dan berkhasiat. Kami kebanyakannya mengaitkannya dengan restoran Asia, sehingga kami menyadari kami dapat membeli tas edamame beku dan membuatnya di rumah.

Kadang-kadang anda tidak perlu memancing mereka; beg ini dari Trader Joe hanya berharga $ 1.69, dan buahnya sudah dikukus. Kami hanya membuangnya ke dalam ketuhar gelombang mikro dan ditaburkan beberapa garam tambahan di atas. Akhirnya, kami lebih suka edamame beku yang tidak dimasak ini; ia hanya mengambil masa beberapa minit untuk menguatkannya, dan pengalaman kami adalah bahawa mereka rasa lebih segar apabila kami membelinya tanpa wang.

Keseluruhan beg ini hanya mengandungi kira-kira 400 kalori, dan proses membelah buah-buahan yang terbuka dan menggigit kacang adalah sangat menyenangkan. Ini telah menjadi makanan ringan terbaru kami, dos hijau yang sihat dalam musim sejuk.

Berkaitan: Makan Cahaya: Sayuran Beku Adakah Kawan-kawan Anda