(Kredit imej: Stephanie Russo)

Selamat datang ke siri baru Kitchn A Week of Dinners di mana kami menunjukkan kepada anda bagaimana orang meletakkan makan malam di atas meja untuk keluarga mereka, terima kasih kepada resipi lima minggu yang mereka harapkan.

Erin Alderson, salah seorang blogger kegemaran kami, tinggal di Sacramento, California, bersama suaminya, Mike, dan anak lelaki mereka yang berusia 2 tahun, Mack. Dia adalah dalang di belakang blog makanan vegetarian yang cantik, Naturally Ella, dan dia juga mempunyai perniagaan sendiri, Grove Haus Studio. Beliau adalah pengarang dua buku masak (Dapur Vegetarian Mudah dan Buku masak Tepung Homemade) dan kini sedang bekerja sepertiga. Oh, dan dia juga telah membangunkan banyak resipi yang mengagumkan untuk Kitchn (yang mana anda perlu lihat.) Apabila dia tidak berpakaian di dapurnya atau bermain dengan kamera, dia menikmati menghabiskan masa bersama keluarganya, mendaki, dan minum banyak kopi.

Hari ini, Erin akan memberi kita strategi untuk memasak vegetarian hari minggu, bagaimana dia bekerja di sekitar diet yang berbeza di rumahnya, dan lima resipi yang membantu dia meletakkan makan malam di atas meja.

(Kredit imej: Stephanie Russo)

Apakah Strategi Makan Malam Anda??

Kita hidup dalam rumah berpecah. Suami saya adalah pemakan daging di rumah dan saya gembira dengan sayur-sayuran dan kekacang saya. Kami sering bertemu di tengah-tengah. Falsafah saya adalah untuk memulakan dengan makanan berasaskan vegetarian dan mencari cara untuk menambah daging terakhir tanpa perlu membuat dua makanan berasingan. Terdapat beberapa pengecualian, tetapi sebahagian besarnya berfungsi dengan baik dan mudah untuk kita.

Bagi anak saya (yang 2), kami membuat keputusan awal bahawa dia selalu makan apa yang kami lakukan (ke mana dia merasa kecewa jika dia fikir makanan kita berbeza). Untuk sebahagian besar, dia seorang pemakan petualang tetapi kita kadang-kadang terlepas. Saya tidak malu daripada herba dan rempah ratus dan saya biarkan dia mencuba segala-galanya. Dia sentiasa di dapur ketika saya membuat makan malam dan saya sentiasa membiarkan dia mencuba apa yang kita buat. Saya pasti kita akan melalui kitaran, tetapi kita cuba dan menyimpan perkara yang segar dan beraroma.

(Kredit imej: Stephanie Russo)

Minggu Makan Malam dari Erin Alderson

Berikut adalah lima resipi yang dikatakan oleh Erin untuk menjaga keluarganya dengan baik pada minggu sibuk purata anda.

Pizza Zaitun dengan Bawang Merah

1. Olive Pizza

Kami mempunyai malam pizza buatan sendiri sekali seminggu. Ia adalah kemenangan mudah dengan anak kecil dan mudah untuk mempunyai kedua-dua vegetarian dan daging (walaupun, kebanyakan masa kita hanya melakukan pizza vegetarian). Pizza zaitun ini adalah makanan utama di rumah kami, biasanya dengan bayam atau sayur-sayuran hijau ini ditambah sebelum dibakar.

Bowo Halloumi Burrito dengan Kentang Roasted dan Guacamole

(Kredit imej: Naturally Ella)

2. Bowo Halloumi Burrito

Makan malam minggu kami tidak boleh dilakukan tanpa mangkuk gandum. Satu katil biji-bijian yang dilemparkan dengan sayur-sayuran panggang, kacang-kacangan, dan sos sederhana adalah apa yang saya berikan apabila saya tidak pasti apa yang perlu dibuat untuk makan malam. Plus, itu satu lagi mudah untuk menambah daging.

Salah satu kegemaran keluarga ini adalah mangkuk halloumi burrito ini, tetapi jika suami saya bekerja lewat, saya biasanya akan membuat kari untuk anak saya dan saya (suami saya bukan penggemar terbesar kombinasi rempah yang saya gunakan, tetapi saya anak menyukainya.) Saya juga sentiasa mempunyai campuran campuran multigrain kegemaran saya, yang membantu membuat makan malam ini dengan cepat.!

Black Bean Tacos dengan Avocado

(Kredit imej: Naturally Ella)

3. Black Bean Tacos

Kehidupan saya tidak akan lengkap tanpa taka. Kami suka malam taco kami dan ia merupakan cara yang hebat untuk menggunakan apa sahaja yang ada pada musim pada masa itu. Kacang hitam yang dibumbui ini adalah asas kegemaran saya untuk taco kacang hitam ini, tetapi saya tidak melemparkan halloumi goreng ke dalam taco (selagi saya dapat mencari halloumi yang ramah sayuran!) Selain itu, mudah untuk memasak ikan atau stik untuk sebelah daging makan.

Burger Veggie Homemade dengan Brown Brown, Oat, dan Kacang

(Kredit imej: Naturally Ella)

4. Burger Veggie dengan Beras Brown, Oats, dan Kacang

Salah satu perkara pertama yang saya dan suami saya mula membuat rumah banyak tahun yang lalu adalah kentang goreng. Kami menghabiskan banyak masa menguji kentang goreng oven, terutamanya supaya kita boleh memakannya dengan burger. Saya agak terobsesi dengan burger veggie, tetapi akhirnya saya menyempurnakan satu yang saya tidak boleh hidup tanpa. Saya membuat kumpulan yang besar dan membekukan supaya mereka cepat membuat. Plus, ini cara mudah untuk membiarkan anak saya mempunyai klasik tanpa semua gris dari makanan segera. Dengan membuat burger saya lebih awal, ia tidak merasakan saya perlu membuat dua hidangan berasingan.

Pasta Sayuran Musim Panas dengan Chickpeas

(Kredit imej: Naturally Ella)

5. Pasta sayuran dengan kacang ayam

Saya selalu mempunyai sesuatu untuk pasta, dan itu satu lagi kemenangan mudah dengan seorang kanak-kanak. Saya tidak kucar-kacir, walaupun – ia biasanya berpecah sama dengan pasta dan sayur-sayuran. Saya biasanya hanya melambung bersama apa sahaja yang ada di tangan kami, tetapi pasta sayuran ini dengan kacang ayam membawa kami melalui musim panas dan merupakan makanan yang menghasilkan berat yang sempurna. Saya biasanya memasak sedikit sosis ayam di sisi dan melemparkannya ke mangkuk suami saya sebelum berkhidmat.

Terima kasih banyak untuk berkongsi minggu makan malam dengan kami, Erin! Mahu memulakan perancangan makan untuk keluarga anda? Inilah panduan berguna kami.