Saya akan menjadi yang pertama mengakui bahawa saya tidak minum air yang mencukupi pada hari kerja. Ia bukan kerana niat baik – saya memulakan hari yang kuat, tetapi pada pertengahan pagi saya perlahan-lahan mula jatuh. Saya yakin bahawa pesalah (baik-baik saja, alasan) adalah yang sama yang melanda anda (iaitu, tidak bangkit dari meja saya cukup untuk mengisi semula gelas saya, lupa menyimpan gelas di meja saya, atau apabila saya lakukan, pasal itu).

Tiada lagi alasan! Berikut adalah tujuh cara mudah untuk minum lebih banyak air semasa hari kerja (dan berpegang teguh dengannya!).

1. Simpan kaca di meja anda setiap masa.

Ingat, dari pandangan, tidak fikiran. Langkah pertama untuk minum lebih banyak air sepanjang hari ialah menjaga kaca anda (atau botol air) di mana anda dapat melihatnya. Dan bagi kebanyakan kita yang bermaksud depan dan pusat di meja kami.

2. Tukar gelas anda untuk balang Mason yang besar.

Jika anda berjuang dengan bangun dari meja anda untuk mengisi semula kaca anda sekerap yang anda harus (itu saya!), Mencapai gelas yang lebih besar, atau lebih baik lagi balang Mason yang besar. Pergi untuk satu kuartal, atau bahkan balang 1.5 liter, dan anda hanya perlu mengisi sekali atau dua kali pada hari kerja. Tambahan pula, mari kita jujur ​​- ada juga kebiasaan minum dari balang di atas gelas.

3. Rawat diri anda dengan botol air yang bagus.

Saya suka pendekatan ini untuk beberapa sebab. Sama seperti menggunakan balang Mason yang besar, ia menjadikannya lebih mudah untuk menghilangkan lebih banyak air tanpa mengisi balang sekerap dan membuat cara mudah untuk menjejaki seberapa banyak anda minum. Dan, sementara ini tidak akan berlaku untuk semua orang, minum dari botol yang cantik hanya merasa baik.

Cari kegemaran anda: Botol Air Terbaik untuk Setiap Situasi

10 Air Sederhana Mudah Yang Akan Membantu Anda Hidrat

(Kredit imej: Joe Lingeman)

4. Berikan air anda untuk meningkatkan rasa.

Buatkan air anda lebih menarik, dan anda mungkin terkejut betapa mudahnya ia turun. Sekiranya air biasa menjadi membosankan untuk anda, berikan dorongan dengan beberapa daun puding, meremas jus lemon, beberapa kepingan timun, strawberi potong, atau beberapa kepingan oren.

Dapatkan inspirasi: 10 Air Sederhana Mudah Yang Akan Membantu Anda Hidrat

5. Buat peraduan dengan rakan sekerja anda (atau hanya diri sendiri).

Sudah tentu anda bukan satu-satunya di pejabat yang ingin minum lebih banyak air! Corral rakan sekerja anda yang mempunyai matlamat yang sama dan membuat pertandingan. Bukan sahaja persaingan meningkatkan motivasi, tetapi ia juga menambah lapisan akauntabiliti yang boleh membantu.

6. Tetapkan penggera pada telefon anda.

Saya telah menghargai bahawa FitBit saya bersembunyi di pergelangan tangan saya jika saya tidak mengambil beberapa langkah tertentu setiap jam. Ia boleh menjengkelkan, tetapi itu juga yang menjadikannya begitu berkesan.

Untuk meniru ini, tetapkan penggera pada telefon anda secara berkala sepanjang hari sebagai peringatan untuk minum lebih banyak air atau isi semula kaca atau botol anda.

7. Muat turun aplikasi untuk membantu.

Tidak mahu bergantung pada penggera anda? Terdapat banyak aplikasi, seperti Daily Water atau Waterlogged, yang membolehkan anda menjejaki penggunaan air anda dan memberi isyarat kepada anda untuk mengambil pengambilan anda apabila ia terlalu rendah.

Giliran awak! Apakah cara untuk minum lebih banyak air pada hari kerja??