Mollie Katzen adalah misi peribadi untuk mendapatkan sebanyak mungkin orang memasak di rumah. “Chef dan restoran akan menjadi marah kepada saya jika saya berjaya, tetapi saya benar-benar merasakan sesiapa boleh menjadi tukang masak rumah.”

Oleh kerana dia adalah penulis 12 buku masakan, dengan lebih daripada enam juta buku dicetak, kami percaya bahawa Mollie mempunyai satu atau dua perkara untuk mengatakan tentang apa yang diperlukan untuk menjadi tukang masak rumah yang hebat dan bahagia.

Mengenai Mollie Katzen

Pada tahun 1977, Mollie Katzen memecah tanah baru The Buku masakan Moosewood, buku masakan vegetarian yang indah yang ditulis 30 tahun kemudian pada tahun 2007, telah dimasukkan ke dalam Hall of Fame James Beard. Dia pergi untuk menulis beberapa buku masakan berwarna-warni, vegetarian-centric termasuk tiga buku masakan untuk kanak-kanak. Beliau adalah ahli piagam Sekolah Meja Pemakanan Nutrisi Sekolah Harvard dan seorang penghormatan pertama Dewan Kemasyhuran Kesihatan Alam.

Apabila Mollie mengeluarkan buku ke-12nya, The Heart of the Plate: Resipi Vegetarian untuk Generasi Baru, kami fikir ia adalah masa yang tepat untuk duduk dengannya dan mengetahui apa yang difikirkannya penting untuk tukang masak rumah untuk mengetahui, mempunyai, atau melakukannya.

5 Essentials Mollie Katzen untuk Menjadi Masak Rumah Besar

1. Buat komitmen untuk memasak.

“Untuk memasak atau tidak untuk memasak, pertama anda perlu membuat keputusan yang jelas tentang hal itu. Adalah dahulu ada orang yang berdedikasi dengan memasak tidak kira apa pun, tetapi sekarang ia kurang dari tugasan atau asumsi Jadi kita perlu membuat pernyataan yang jelas dan sadar tentang komitmen kita untuk memasak.

“Hubungan kami dengan memasak adalah seperti hubungan kita dengan kebahagiaan, sesetengah daripada kami memasak secara semulajadi dan kami akan tertarik untuk memasak setiap kali kami mempunyai masa yang tidak selesa, sama seperti ada di antara kita yang secara semula jadi tertarik dengan kebahagiaan dan bangun dengan senyuman. ada sesetengah orang yang perlu merangka kebahagiaan mereka, dan dengan sengaja bekerja ke arahnya, memaksimumkannya, dan ia sama untuk memasak. Sesetengah orang perlu membuat keputusan yang tegas bahawa mereka adalah jenis orang yang memasak dan kemudian bekerja ke arah itu . ”

2. Buat masa untuk memasak.

“Apabila kita mencintai sesuatu, sama ada seseorang atau sesuatu aktiviti, kita mengungkapkan cinta itu dengan memberi ruang dalam kehidupan kita. Apa yang kita tawarkan kepada apa yang kita cintai adalah masa kita. Anda membuat keputusan yang anda mahu menjadi tukang masak rumah dan maka anda benar-benar komited untuk masa yang diperlukan Bahkan ketika saya bekerja di buku masakan dan saya di dapur saya sepanjang hari dalam memasak mod-lab, saya membersihkan semuanya pada akhir hari dan saya memasak untuk saya keluarga.

“Saya tidak tahu siapa yang mengatakan ‘Oh gee, saya harap saya mempunyai lebih banyak masa untuk berada di Facebook atau melayari internet atau merenung telefon saya.’ Anda tidak pernah mendengar sesiapa yang mengatakan bahawa mereka tidak mendapat suapan Twitter mereka hari ini, betul? Jika anda mempunyai komitmen, anda akan mendapat masa. ”

3. Bon dengan dapur anda sendiri.

“Ini sangat penting untuk mengikat dengan dapur anda, untuk kedua-dua menerimanya dan cuba melihat potensi di dalamnya. Ada struktur ruang anda dan ada semangat ruang anda.

“Sebelum anda mula memasak, anda perlu membuat dapur yang anda mahu masuk. Ini adalah perkara yang sangat individu, anda tidak boleh menjadi preskriptif mengenainya, bukannya melihat majalah dan laman web dan melihat mana dapur yang paling banyak memberi inspirasi iri hati, ia tentang bekerja dengan apa yang anda ada.

“Saya boleh bercakap tentang garam kegemaran saya dan minyak zaitun kegemaran saya, tetapi sebelum anda mendapatkan barang-barang itu, anda perlu mempunyai tempat untuk meletakkannya. Dan sebelum anda berbuat demikian, anda perlu mempunyai rasa tempat anda dan selesaikan di dalamnya.”

4. Buat suasana yang betul di dapur anda.

“Lampu sangat penting, sama ada ia semula jadi dari tingkap atau dari lampu di atas kaunter anda, jadi anda boleh melihat apa yang anda lakukan. Pastikan ada hubungan yang baik dan baik antara kaunter dan dapur supaya anda boleh bernafas dan bergerak cuba untuk membersihkan dan menyusun peti sejuk anda (sesuatu yang saya tidak cukup kerap buat sendiri!) dan benar-benar membersihkan ruang anda. Kosongkan kaunter anda, bersihkan sinki anda, sebelum anda mula memasak.

“Secara umumnya pastikan dapur anda terasa menyenangkan – anda mahu berada dalam garis lurus, bukan angin kepala! Saya lebih daripada seorang tukang masak meditatif, jadi saya tidak suka mempunyai banyak orang di sekeliling dan bercakap dengan saya apabila saya berada di dapur Saya mendengar muzik atau pita Perancis saya Tetapi jika anda seorang tukang masak sosial, buat kerja itu untuk anda. Perhatikan bagaimana anda mahu memasak dan membuatnya berlaku.

5. Mulakan dengan set kemahiran sederhana.

“Kita semua memasukinya dalam diri kita untuk memasak! Ia adalah satu lompatan yang sangat kecil di sepanjang trek dari makanan penyayang untuk dapat menyediakannya, tetapi kita sering tidak mempunyai keyakinan. (Terutama jika anda telah menghabiskan banyak masa menonton Chef Top menunjukkan memasak di TV!)

“Mula sangat mudah dan dapatkan hidangan dua atau tiga (atau bahkan!) Yang anda rasa sungguh selesa membuatnya boleh mac dan keju atau sup. Mungkin anda adalah salah seorang dari mereka yang suka membuat vinaigrette dan boleh mencambuk salad yang lazat. Apa pun, dapatkan dengan selesa dengannya bahawa ia berada di dalam anda, supaya ia menjadi istimewa anda.

“Apabila saya berusia 20 tahun, saya berkongsi rumah dengan seorang kawan, dia bukan tukang masak (dia seorang pelukis) tetapi dia mempunyai dua perkara yang dia boleh memasak dengan baik, dia bukan tukang masak, dia seorang tukang masak dua perkara itu dan apabila dia pergi ke dapur dan membuatnya, seluruh bahasa tubuhnya akan berubah, dia mempunyai kepercayaan yang tinggi, dia akan memiliki dapur itu, dia bertanggungjawab dan dia mengalami letupan. perasaan yang paling indah di dunia, akhirnya anda akan berkembang, tetapi jangan risau jika ia hanya satu, dua, atau tiga hidangan untuk bermula.

Keperluan Bonus Sedikit

Jatuhkan label!

“Selesaikan pelabelan siapa atau apa yang anda sebagai tukang masak dan pemakan, buang tukang masak, tukang masak yang baik, tidak memasak, memasak yang tidak baik, tidak ada yang memasak, anda mungkin tidak menjadi tukang masak tetapi tiada seorang pun tidak memasak, menyingkirkan vegetarian, karnivor, makanan makanan! Bersantai label – siapa anda, apa yang anda masak, apa yang anda makan – dan semoga menjadi manusia yang suka makan, yang suka memasak. ”

Pisau yang baik adalah pintu untuk memasak yang baik.

“Sama seperti tidak ada label yang betul untuk orang yang suka memasak di rumah, tidak ada pisau yang betul untuk semua orang – tetapi semua orang memerlukan pisau yang betul! Mencari pisau yang betul seperti mencari pasangan anda, soulmate anda. , menghabiskan sedikit wang jika seseorang yang sesuai dengan anda adalah sedikit pricier (walaupun tidak perlu). Pisau anda adalah lanjutan dari tangan anda. Ini adalah kunci untuk memasak dan terutamanya kunci untuk memasak sayur-sayuran. Kebanyakan sayur-sayuran perlu dicincang selepas semua.) Jangan biarkan pisau yang buruk menjadi halangan untuk menikmati masa anda di dapur. ”

Terima kasih, Mollie!

Untuk maklumat lanjut mengenai Mollie, semaknya laman web, dan ikuti dia di Twitter @MollieKatzen dan di Facebook.