Apabila anda mendapat makan malam buatan sendiri di atas meja tepat pada masanya dan semua anak anda sebenarnya memakannya? Itulah perjumpaan suci perancangan makanan, di sana.

Jika anak-anak anda seperti saya, mereka sentiasa mengubah apa yang mereka mahu makan, tetapi 12 resipi ini adalah yang (hampir) selalu terkena di meja makan kami.

1. Sweet Potato Tin Foil Tacos

Ini adalah kegemaran keluarga selama enam atau tujuh tahun yang lalu. Daripada tortilla, anda mempunyai pangkalan ubi keledek dan kemudian anda menumpuk tinggi dengan apa-apa topping yang anda suka. Saya cukup pasti anak-anak saya akan makan apa-apa jika mereka boleh meletakkan keju cincang, guacamole, dan krim masam di atas.

(Kad kredit: Casey Barber)

2. Chicken Chile Enchiladas

Semua orang dalam keluarga kami suka taco, dan enchiladas cukup dekat sehingga semua orang akan makan mereka (ditambah mereka membuat sisa yang hebat). Orang-orang ini tidak boleh lebih mudah, dengan hanya enam bahan. Jika saya benar-benar mendahului permainan, saya memasang mereka pada waktu pagi dan kemudian menyimpannya, ditutupi, di dalam peti sejuk sehingga tiba masanya untuk membakar mereka untuk makan malam.

(Kredit imej: Janssen Bradshaw)

3. Slow Cooker French Dip Sandwich

Saya suka periuk perlahan saya lebih daripada apa-apa, dan ini adalah perkara kegemaran saya untuk membuatnya; ia mengambil masa 30 saat untuk membuang semuanya selepas sarapan. Apabila makan malam datang, saya hanya bersulang roti dengan beberapa provolone dan slice beberapa salad dan tomato dan makan malam disajikan.

4. Squash Butternut Curried Curried

Saya suka sup berkrim kerana ia lazat dan anak-anak saya tidak tahu apa yang ada di dalamnya. Yang satu ini sangat baik dan tidak pedas. Juga, semudah itu.

(Kredit imej: Janssen Bradshaw)

5. Sweet & Spicy Chili dengan Polenta

Gadis-gadis saya suka polenta, dan saya menyukainya sebagai asas untuk semua topping. Ia mungkin terdengar mewah, tetapi ia hanya mengambil masa beberapa minit untuk menyiapkan diri. Jika anak-anak anda seperti krim gandum atau oat, mereka mungkin akan menyukai ini!

6. Sweet and Bread Meatballs

Saya sebenarnya tidak suka bebola daging sehingga saya dapati resipi ini, dan ia juga merupakan kegemaran keluarga. Tambahan pula, anda boleh membuat satu kelompok besar bakso dan membekukan tambahan untuk makan malam yang cepat dan mudah malam lagi.

(Kredit imej: Janssen Bradshaw)

7. Chilaquiles telur goreng satu-pan

Jika anak-anak anda adalah kacang tentang nachos, ini adalah cara untuk melayani mereka untuk makan malam yang jauh lebih baik daripada jenis yang anda dapatkan di sebuah ballpark. Malangnya, tiada bola terbang dimasukkan ke dalam resipi ini.

8. 15-Minute Thai Chicken and Noodle Soup

Resipi ini adalah ajaib. Anda benar-benar boleh pergi dari sifar ke meja makan dalam masa 15 minit (20 jika anda perlahan). Di antara gingeri, sup kelapa kari merah dan ayam lembut, ia menjadikannya pelan makan secara reguler dan menggembirakan seluruh keluarga.

(Kredit imej: Emma Christensen)

9. Salad BBQ Cobb Salad

Anak-anak saya bergelut dengan makan salad, tetapi dengan salad ini mereka hanya boleh membuat tumpukan topping dan ia mengisi mereka sehingga. Dan suami saya dan saya dapat menikmati semua salad untuk diri kita sendiri.

10. Ayam Mentega India

Jika saya katakan “sos dan nasi” untuk makan malam, semua orang bersorak. Dan resipi ini sangat mudah, ia membuatkan kelihatan seperti banyak kerja.

(Kredit imej: Janssen Bradshaw)

11. Sup Tomato Bakar Api

Ini adalah, turun tangan, sup tomato terbaik yang pernah ada. Tambah sandwich keju panggang (sebaik-baiknya pada masin!) Dan anda mempunyai nirvana musim sejuk yang sejuk. Ini adalah satu hidangan yang diminta anak-anak setiap minggu.

12. Ayam Fettuccine Alfredo dengan Bayam

Kebanyakan kanak-kanak suka pasta, dan saya tidak terkecuali. Versi klasik yang diperkemas ini mudah, lazat, dan mesra keluarga.