Jadi, kita masih tidak mempunyai gelombang mikro, dan saya masih tidak fikir kita akan mendapatnya. Kami kehilangan kereta lama, tapi boleh dipercayai, baru-baru ini, jadi benar-benar tidak ada ruang dalam bajet. Ruang yang dahulu diduduki oleh microwave telah dipenuhi dengan beberapa perkara, termasuk seni anak-anak, roti dan bungkus plastik. Kurangnya penggantian ini bukan masalah besar, kecuali satu perkara: rehat kopi.

Saya adalah salah seorang daripada orang kotor yang menyaksikan kopinya lebih daripada sekali. Saya tidak berbangga dengan ini, tetapi saya yakin beberapa dari anda yang bekerja di rumah akan mengakui melakukan perkara yang sama.

Saya fikir kehilangan gelombang mikro akan menyembuhkan saya tentang tabiat ini. Kami menggunakan periuk moka dapur untuk membuat kopi, dan saya hanya membuat dua cawan bersaiz Amerika. Minum atau tidak, betul? Tetapi saya biarkan ia sejuk, setiap hari. Saya benci sisa, jadi saya akhirnya memanaskan semula itu di atas dapur, dalam bain marie sementara.

Bain marie saya tidak betul. Biasanya apa-apa periuk paling dekat, dipenuhi dengan satu inci atau dua air. Saya akhirnya menggunakannya lebih daripada sekali dalam sehari, mencairkan mentega, minum semula kopi atau teh, susu panas, atau stim beberapa sayuran beku, jadi saya telah berhenti membuang air selepas penggunaan pertama. Akibatnya, selalu ada periuk kecil air di atas dapur.

Apa pendapat kamu? Adakah saya akan melewati kehilangan ketuhar gelombang mikro atau periuk kecil di atas dapur di dapur kami yang masih kekal di dapur kami?

Dan jika anda juga mendapatkan tanpa microwave, apa yang anda gunakan untuk fungsi tetap seperti pemanasan makanan dan daging dehidrasi?