Dalam kaji selidik kami bagaimana anda membuat kopi anda, akhbar Perancis adalah pemenang yang jelas. Kopi akhbar Perancis sangat kaya dan penuh rasa, tetapi ia mempunyai beberapa kekurangan. Kafilah media Perancis tidak baik untuk menyimpan kopi sebaik sahaja ia dibancuh; Kopi mendapat sejuk dengan cepat, dan pahit dari duduk di atas alasan.

Masukkan model baru Perancis jamuan Bonjour. Ia berjanji untuk menyelesaikan kedua-dua masalah ini. Bagaimanakah ia berfungsi?

Akhbar Perancis membuat kopi melalui kaedah yang sangat mudah (mungkin salah satu yang paling mudah). Air panas dituangkan ke atas kopi tanah dan dibiarkan menjadi minuman selama beberapa minit. Kemudian plunger tertekan, menolak semua alasan kopi ke bahagian bawah.

Sudah tentu, kaedah mudah seperti ini tidak semudah itu; suhu air, sedikit variasi dalam pengisar kopi, kesegaran kacang, kaedah pengadukan, dan masa pembuatan bir semuanya memberi kesan kepada hasil akhir. Secara jujur, kami fikir ia adalah salah satu cara yang paling menarik untuk mendapatkan secawan kopi secukupnya. (Anda boleh membaca beberapa petua yang baik untuk kopi akhbar Perancis yang lebih baik di sini.)

Namun begitu, apabila ia dilakukan dengan betul, hasilnya sangat menarik. Ia juga kaedah kopi selepas makan malam yang sempurna; anda boleh menetapkannya dan bawa ke meja untuk mencuci sambil mengekalkan perbualan makan malam anda.

Namun demikian, di situlah anda menghadapi masalah dengan kebanyakan penekan Perancis. Anda mahu terus menikmati secawan kopi, tetapi akhbar Perancis tidak direka untuk menyimpan kopi dengan baik. Ia menjadi sejuk dengan sangat cepat – kadang-kadang sebelum cawan pertama anda dituangkan! Kemudian, jika anda meninggalkan kopi yang duduk di atas alasan selepas pelocok ditolak, kopi akan semakin semakin pahit dan diekstrak dengan lebih tinggi apabila ia duduk. Ini bukan apa yang anda mahu berkhidmat kepada tetamu lebih sejam selepas perbualan pasca bicara.

Anda sentiasa boleh mencurahkannya ke dalam botol termal, tetapi yang mempunyai ruang untuk salah satu ini di dapur pangsapuri kecil?

Ini adalah di mana janji Perancis Bonjour baru berjanji untuk membuat perubahan. Terdapat beberapa ciri bagus di sini.

Mula-mula, teko itu adalah kendi kaca yang indah. Ia kelihatan seperti kendi iced-tea kepada kami, yang menjadikannya alat yang banyak digunakan untuk dapur kami.

Ia juga sangat terisolasi. Kopi kami masih panas hampir 45 minit selepas membancuh. Tetapi semua itu akan sia-sia jika kopi mendapat pahit. Kami sangat meragukan tentang ini apabila kami mula-mula menerimanya, sebenarnya. Apa gunanya akhbar Perancis terlindung jika kopi hanya duduk di atas alasan?

Nah, di sinilah mekanisme “Flavor Lock” mereka masuk. Rumah tangga kami adalah salah satu geeks kopi yang lengkap, jadi kami harus mengakui kami menangis ketika kami melihat bagaimana kerja ini.

Pemegang penapis pelocok boleh dipintal untuk ditutup, mengunci kawasan yang dibelanjakan jauh dari kopi yang diseduh. Ini mematikan bru dan membantu melindungi kopi lebih banyak lagi.

Penapis terbuka

Penapis tertutup

Ini berfungsi dengan baik. Kami mendapati bahawa kopi kami disimpan dengan baik untuk beberapa waktu. Rasanya panas dan hanya sama dalam cawan terakhir seperti yang pertama. Bonus tambahan adalah bahawa Flavor Lock mengekalkan grit yang halus yang biasanya merayap melalui penapis ke dalam periuk Perancis.

Akhbar Perancis ini pasti disarankan; kami mendapati bahawa ia menggunakan pelbagai (periuk yang cantik – baik untuk limun!) dan ia berfungsi lebih baik daripada mana-mana akhbar Perancis yang pernah kita gunakan sebelum ini.

• Rhône Collection 6 Cup Insulated French Press, $ 69.99 di Pots and Pans
• Rhône Collection 8 Cup Insulated French Press $ 79.99 di Pots and Pans

Berkaitan: Produk yang Baik: Pembuat Kopi Aeropress

(Imej: BonJour dan Faith Durand)