Jika anda membuang makan malam yang megah dan ingin penyebaran yang akan menarik perhatian tetamu anda, Savenor di Boston adalah tempat untuk pergi. Kami hanya mempunyai parti seperti itu dalam kerja-kerja, jadi kami memutuskan untuk menikmati rasa ingin tahu kami tentang mercu tanda terkenal Boston dan pergi membeli-belah.

Pada pendapat kami, alasan sebenar untuk membeli sebagai Savenor adalah untuk daging. Kembali pada hari itu, Savenor adalah yang tempat untuk pergi ke mana-mana jenis daging eksotik yang anda boleh bayangkan. (Ada kisah di sekolah masakan saya seorang pelajar pada tahun 80-an yang memasak daging singa yang dibeli di Savenor untuk projek akhirnya!)

Dalam masa-masa yang lebih baik dari segi politik dan etika, Savenor masih mempunyai pelbagai pilihan daging yang jarang berlaku. Kami melihat pakej python, kangaroo, dan kerbau, serta banyak jenis yang sukar dijumpai seperti otak dan jantung.

Jika rasa anda sedikit lebih tradisional, jangan takut – daging lembu dan babi di Savenor adalah beberapa yang terbaik yang anda dapati. Kami bercakap sangat merah jambu dan segar yang kami terpaksa menahan diri daripada membeli lebih daripada yang kami perlukan. Seolah-olah itu tidak mencukupi, mereka juga mempunyai banyak daging dan sosis yang telah sembuh untuk menguji kekuatan kita.

Penjual daging sangat ramah dan sangat berpengetahuan, dan mereka bersedia untuk membantu jika anda tidak dapat mencari apa yang anda perlukan. Apabila mereka tidak mempunyai potongan daging babi yang saya cari, salah seorang tukang daging mengangkut seluruh pinggang dan mengukir apa yang saya perlukan.

Percaya atau tidak, ada lebih banyak lagi kedai di atas peti sejuk daripada daging! Terdapat pilihan kecil hasil segar di hadapan kedai. Kebanyakannya adalah tempatan atau bermusim, tetapi anda juga boleh bergantung kepada penemuan seperti mangoste atau lemon Meyer segar. Bahagian pantri penuh minyak truffle, garam khusus, dan beg kecil bijirin. Kedai ini juga menawarkan pemilihan keju yang baik, baik makanan domestik dan asing, dan pra-dibuat seperti cookies, crackers, dan roti

Savenor bukan jenis pasaran di mana anda boleh melakukan semua perbelanjaan anda. Adalah baik untuk membeli bahan-bahan yang sangat spesifik atau jarang, tetapi anda perlu merancang untuk menyelesaikan membeli-belah runcit anda di kedai runcit yang lain.

Kami juga harus menyebutkan bahawa Savenor pasti bukan kedai tawar-menawar – kami menurunkan $ 100 untuk satu hidangan ini sahaja dan boleh dengan mudah membelanjakan lebih banyak! – tetapi kita tidak merasakan harga tidak masuk akal. Ia adalah kedai khusus, jelas dan ringkas, dan apabila majlis itu memanggilnya, kami gembira untuk membayar lebih banyak untuk produk yang sangat baik.

Apa yang anda ambil pada Savenor?

Berkaitan: Panduan Membeli-belah Lembu: Panduan Memancing dan Panduan Memasak

(Imej: Emma Christensen untuk Kitchn)