Kami cenderung makan banyak pizza pada musim panas. Bukan sahaja pizza adalah kenderaan yang sempurna untuk topping bermusim yang segar tetapi kita boleh membuatnya di atas panggangan atau atas dapur tanpa memanaskan dapur. Tetapi kita bosan dengan menggunakan sos tomato lama yang sama sebagai masa asas dan sekali lagi.

Ia seolah-olah seperti mana-mana sos yang anda akan melemparkan dengan pasta atau pra makan malam boleh membuat asas yang baik untuk pizza jika anda memasangkannya dengan topping yang betul. Berikut adalah beberapa sos baru yang telah kami mainkan dengan akhir-akhir ini:

1. Pesto – Sos sos kemangi ini boleh mengambil pelbagai jenis topping, dari cendawan liar hingga sosej hingga tomato musim panas yang sederhana dan keju. Ia menyeronokkan untuk bermain-main dengan pelbagai jenis pesto juga.

2. Tapenade – Penyebaran zaitun yang sangat sedap ini hebat dengan rasa Mediterranean. Fikirkan: irisan zucchini panggang, terung, keju feta, dan keju kambing.

3. Muhammara – Tangy dan berasap, kami suka memasangkan penyebaran lada merah panggang ini dengan pizza stik panggang yang tipis dan bawang merah.

4. Gremolata – Kami suka perisa zesty segar dalam sos lemon-bawang putih ini dengan topping seperti hati artichoke, kentang yang dihiris nipis, dan sayur-sayuran layu

5. Sos Barbeku – Sebarkan saus ini dengan nipis atau ia boleh menjadi terlalu kuat. Ia hebat dengan ayam, bawang, dan lada yang dicincang.

6. Extra-Virgin Olive Oil – Apabila kita benar-benar mahu sayur-sayuran bersinar, kita hanya berus pada beberapa minyak zaitun yang sangat baik dan biarkan ia. Minyak zaitun menyerap ke dalam kerak, menjadikannya renyah dan gurih.

Apa sos lain yang anda suka pada pizza anda?

Berkaitan: Pie di Langit: 9 Pizza Baru Mencuba Hujung Minggu Ini

(Imej: Emma Christensen)