Polenta sering dianggap sebagai makanan cuaca yang lebih sejuk – tambang tongkat ke tulang anda yang baik. Tetapi saya dapati ia juga asas sempurna untuk sayur-sayuran musiman panggang, meninggalkan daging, bahkan telur rebus yang mudah. Jadi di sekitar sini: musim polenta yang tidak bermaya, dan saya baru-baru ini tersandung beberapa cara kegemaran baru untuk mempersiapkannya.

Polenta sering mendapat rap buruk sebagai persnickety, tetapi saya sebenarnya mendapati ia agak mudah dibuat. Anda perlu bersedia untuk mengaduk, dan mendapatkan Zen sedikit pada keseluruhannya: jika ia menjadi terlalu tebal dan sukar untuk kacau, hanya menambah lebih banyak cecair. Sekiranya terlalu longgar, masaklah hanya dengan sentuhan yang lebih lama daripada yang anda inginkan. Dan secara amnya, ia sentiasa ternyata lazat. Malah polenta yang kurang sempurna hanya selalunya sangat menarik untuk saya.

Bahawa dikatakan, dasar polenta – seperti asas apa-apa – boleh menjadi tua selepas banyak makan. Oleh itu, di bawah, anda akan dapati tiga cara baru kegemaran saya untuk menyediakan dan menyediakan polenta. Dari susunan lasagne menggunakan zucchini segar dan keju ricotta untuk polenta jagung segar yang diperbuat daripada gulung jagung jagung dan memasak pulpa dengan susu, ada sesuatu untuk setiap jenis pencinta polenta di sini. Musim sejuk atau musim panas, musim bunga atau musim gugur, sudah tiba masanya kita merayakan pesona tanpa biji bijian yang disukai ini.

Tiga Cara Delicious untuk Makan Polenta

  1. Stik Polenta Lasagne Vegetarian (gambar) – Bev Cooks
  2. Polenta Cornballs dengan Marinara Pedas – Keepin ‘it Kind
  3. Jagung segar Polenta – Alexandra Cooks

(Imej: Bev Cooks)