Ada permainan baru di bandar. Dan kami fikir ia boleh memberikan Epicurious dan Rangkaian Makanan untuk wang mereka. Dan apa itu? Orang-orang ini kehilangan “e” dalam nama mereka? Lucu, kami di sini di The Kitchn tidak dapat membantu…

Cookstr adalah laman web baru dari beberapa nama besar dalam penerbitan buku masakan-Will Schwalbe, bekas ketua editor di Hyperion, dan penerbit Katie Workman of Workman. Ia adalah laman resipi, yang ditujukan kepada tukang masak rumah yang mengetuk internet untuk mencari idea.

Pengasas telah bekerjasama dengan koki dan pengarang terkenal (dan beberapa bukan terkenal) untuk menawarkan resipi dari buku masakan mereka, dengan harapan pengunjung akan mencuba resipi yang diuji dengan baik dan kemudian membeli buku tersebut. Laman ini meningkatkan profilnya dengan orang-orang seperti Jamie Oliver, Mario Batali, Alice Waters, dan Dan Barber. Dan menurut artikel di The New York Times, para koki berkongsi sebahagian dari hasil iklan.

Kami fikir laman web ini berpotensi mengisi lubang besar di internet. Walaupun terdapat banyak tempat untuk mencari resepi di web (hey, kami di sini), laman web yang terbesar, seperti Epicurious atau Rangkaian Makanan, dihadkan oleh apa yang dijalankan di majalah atau dimasak oleh tuan rumah televisyen yang popular.

Kami suka buku. Kami sering mengkaji mereka, dan terdapat begitu banyak hidangan lazat yang hanya terdapat di atas kertas, bukan skrin komputer. Walau bagaimanapun, ia juga boleh mengecewakan untuk membeli buku masakan dan membuat keputusan yang baik tanpa mengetahui sama ada resipi akan sesuai dengan anda. Tujuan Cookstris adalah untuk memberi anda peluang untuk mencuba sebelum anda membeli.

Sudah tentu, laman web ini adalah percuma. Jadi anda boleh cuba dan tidak beli. Itulah impuls yang mendorong banyak blog makanan di luar sana. Titik Cookstrin adalah bahawa anda mendapat resipi yang dicuba dan betul dari koki. Anda boleh mencari mengikut jenis hidangan, ramuan, chef, dan pilihan lain, dan pelayaran mudah.

Kami mempunyai beberapa aduan, walaupun. Tapak ini baru, yang bermaksud beberapa nama koki yang kami klik pada memberikan hasil yang sifar. Dan banyak resipi mempunyai gambar saham plat putih atau bahan tunggal (beberapa limun dan bukan Lemon Roast Chicken, sebagai contoh). Kami menganggap gambar akan bertambah baik apabila tapak bergerak ke hadapan, tetapi orang suka melihat foto makanan siap mereka. Sedikit lucu untuk mengklik pada resipi Krim Panggang Butternut Squash Soup dan melihat mangkuk yang bersih dan kosong.

Semak laman web:
• Cookstr.com

Dan baca artikel Times:
• Pelan untuk Jual Buku masak: Berikan Resipi Online

Lihatlah dan beritahu kami apa yang anda fikirkan. Adakah anda mencari tapak resipi baru? Adakah ini satu pilihan yang menarik?

Berkaitan: Inspirasi Memasak: Di Mana Anda Cari Resipi Anda?

(Imej: Cookstr)