Pernahkah anda merasai bahan baru dan bertanya-tanya bagaimana anda pernah hidup tanpa ia? Inilah yang saya rasakan selepas pertemuan pertama saya dengan bunga arugula di pasar petani Echo Park minggu lepas. Sekilas pandang, kluster-kluster bunga-bunga vein agak rimbun dan kelihatan terlalu banyak dan tidak menarik perhatian. Berapa tahunkah mata saya berkilauan melepasi mereka di pasaran petani? Atau adakah mereka yang tahu selalu merampasnya sebelum kedatangan saya?

Saya berterima kasih kepada penanam yang meminta saya memar bunga di mulut saya dan tersenyum ketika saya menikmati gigitan pertama saya yang pedas dan manis (kemudian menjual saya dua tandan besar!). Bunga dan tunas Arugula adalah peppers, jeli, dan sedikit mellower (dan berani saya katakan lebih baik) daripada daun. Bunga putih dan ungu, empat bunga petaled yang dilihat di sini adalah dari tumbuhan arugula domestik. Bunga arugula liar berwarna kuning dan juga boleh dimakan.

Bunga Arugula boleh menambah semangat dan dimensi kepada apa-apa bilangan hidangan. Cuba percikan mereka ke dalam salad, sandwic, sup, dan telur. Setakat ini, saya telah menikmatinya dalam telur yang hancur, seekor sandwich keju kambing, dan salad musim bunga. Saya juga merancang untuk mencuba resipi Amelia Saltsman untuk Beet Roasted dan Salad Orange Darah dengan Bunga Arugula di The Cookbook Pasar Tani Santa Monica.

Berikut adalah cara lain yang telah dimasak oleh tukang masak: bunga arugula:

• Arugula, Fennel dan Orange Salad dengan Strawberry Vinaigrette, dari Jugalbandi
• Asparagus dengan Spring Vinaigrette & Arugula Blossoms, dari The Slow Cook
• Ketam dan Bengkak Bawang Putih, dari Dapur Auntie Em
• Farro Salad dengan Mandarins, Beets, dan Arugula Blossoms, dari Sayuran Aneh
• Kentang dan Arugula Bunga Parathas, dari Feeding Maybelle
• Kentang yang dipanggang dengan Bawang Sweet Grilled, Pepper Lada Coulis, dan Bunga Arugula, dari Brooklyn Farmhouse

Seperti semua bunga yang boleh dimakan, bunga arugula adalah halus dan harus dimakan sebaik sahaja membawa mereka ke rumah. Simpannya dalam beg atau segelas air di dalam peti sejuk.

Berkaitan: Petua: Cara Menggunakan Chive Blossoms dalam Salad dan Hidangan Lain

(Imej: Emily Ho)