Dear Kitchen,

Pemproses makanan saya hebat untuk membuat pesto, tetapi apa lagi yang boleh saya gunakan untuknya? Saya rasa saya tidak mendapat cukup alat ini. Saya menggunakannya sekali untuk membuat gazpacho dan saya berakhir dengan enapcemar sayuran yang tidak rata.

Bolehkah anda berkongsi beberapa petua??

JV

(Kepada Semua Soalan Baik)

JV,

Terima kasih kerana menghantar soalan. Musim bercuti menjadi begitu sibuk di dapur. Ini adalah masa yang baik untuk berfikir tentang pintasan pintas.

Jika anda mempunyai pemproses makanan jenama Cusinart, ia mungkin datang dengan tiga bilah – pemotongan, penghirisan dan bilah doh S berbentuk standard. Apabila saya mula-mula mendapat pemproses makanan saya, saya tergesa-gesa untuk memotong bawang untuk sekumpulan besar tomato. Saya mengupas dan memakan bawang dan meletakkannya dengan pisau doh. Apa yang keluar ialah “enapcemar” berair yang serupa dengan apa yang anda nyatakan dalam soalan anda.

Oleh kerana saya tidak mempunyai lebih banyak bawang atau banyak masa, saya meletakkan bawang ini ke dalam sos saya. Percubaan pertama menggunakan pemprosesan pemprosesan makanan yang menghasilkan terburuk dalam bawang. Mereka bertukar berserat, hampir lemy, dan memberikan sos saya rasa mulut yang dahsyat.

Selepas bencana itu, saya bereksperimen dengan pemprosesan makanan bawang dengan setiap pisau Cusinart saya. Ambil pemproses anda melalui langkah-langkah dan lihat apa yang boleh dilakukan untuk anda.

Dengan beberapa amalan, pemproses makanan saya telah menjadi sangat diperlukan. Bilah pelincir berfungsi untuk coleslaw, sementara saya berpaling kepada alat pengamatan untuk nipis yang sangat nipis walaupun wortel untuk sup atau sosej untuk dulang pembuka. Saya menggunakan pisau pastri untuk pastri dan untuk bayam artichoke dip. Kek clementine yang kami siarkan semalam adalah satu lagi resipi pemproses makanan yang menyeronokkan. Malangnya, pemproses makanan tidak akan menggantikan kerja pisau apabila anda mencari kiub sempurna sayur-sayuran.

Saya sering membuat daging di pemproses makanan. Saya menggunakannya untuk memotong bawang, bawang putih, dan lobak merah. Saya menambah daging tanah (fikir saya dengar saya juga boleh menggunakan pemproses untuk memotong daging) dan kemudian serbuk roti, telur dan perasa. Semuanya dibuat, semua dalam mangkuk pemproses makanan.

Lihat thread ini di Chowhound untuk lebih lanjut mengenai resipi meatloaf itu dan melalui perdebatan mengenai kebaikan dan keburukan menggunakan pemproses makanan.

Saya tertanya-tanya jika kebanyakan pembaca Dapur mempunyai pemproses makanan dan, jika anda lakukan, berapa kerap anda menggunakannya? Adakah anda mempunyai lebih banyak petua untuk JV?