(Kredit imej: Emma Christensen)

Saya suka Pot Instan saya, saya benar-benar lakukan. Walaupun sebagai seorang chef profesional, mendapatkan satu di dapur rumah saya benar-benar adalah permainan changer. Sempurna dimasak, kacang tidak rendam setiap kali! Buatan sendiri nutrien-padat tulang dalam 45 minit! Nasi goreng! Yogurt buatan sendiri! Telur rebus yang sempurna … untuk 20 orang!

Senarai itu boleh terus dan terus, tetapi saya akan memberitahu rahsia kecil: Saya masih suka periuk perlahan saya juga. Biar saya ceritakan kenapa.

(Kredit imej: Maria Midoes)

1. Ia menyimpan makanan (dan minuman!) Hangat untuk pesta dan cuti.

Sama ada anda ingin menyimpan queso anda cair untuk keseluruhan permainan, pastikan bahawa orang yang terakhir dalam talian mendapat kentang tumbuk panas pipa pada Thanksgiving, atau menjamin semua orang di potluck kejiranan dapat merasakan resipi buatan sendiri slammin anda ‘buatan sendiri di sempurna suhu, periuk perlahan adalah alat untuk kerja.

Penetapan yang rendah, yang purata sekitar 185ºF / 85ºC, cukup tinggi untuk menjaga makanan dengan baik ke dalam zon suhu selamat dan cukup rendah untuk tidak membakar mulut anda. Itu juga menjadikannya sempurna untuk sider epal panas yang dibumbui kerana kita memasuki musim apel!

(Kredit imej: Faith Durand)

2. Saiz tidak penting!

Malangnya, terdapat beberapa perkara yang tidak sesuai di InstantPot, tetapi betul-betul selesa ke dalam periuk perlahan enam kuar berbentuk bujur saya. Daripada payudara kalkun ekstra besar atau tulang rusuk pendek yang indah tulang belakang yang tulangnya hanya terlalu panjang untuk hams sirip yang memerlukan pemanasan, periuk perlahan mempunyai punggung.

Baca lebih lanjut: 10 Cara Mudah untuk Memasak Daging dalam Cooker Slow

(Kredit imej: Kimberley Hasselbrink)

3. Sesetengah resipi hanya lebih baik dalam periuk perlahan.

Bobbie Miller, Komuniti Pot Instan dalam talian, suka memasak lambatnya, memasak bawang Vidalia. Ia adalah satu cara yang mudah dan mudah untuk pergi dari periuk penuh cincang baru, dalam musim kepada gundukan percuma Vidalia yang lazat. Dia menggunakannya dalam segala-galanya dari sup kepada quiche dan membekukan tambahan dalam dulang ais kiub. Dia cuba menukarkan resipi perlahan periuk perlahan dan cuba untuk mereka ke Instan Pot, tetapi ia tidak pergi.

Kisah serupa berasal dari Sheri Baker, yang cuba membuat resipi granola periuk perlahan Kitchn sendiri di dalam Pot Instannya. Masalahnya tidak pernah tiba, dan dia akhirnya menamatkannya dalam periuk perlahannya!

Anda boleh mencuba dan menyesuaikan resipi periuk perlahan yang dipercayakan kepada orang-orang yang mesra IP, tetapi sentiasa baik untuk mempunyai sandaran itu!

Cuba ini: Slow-Cooker Sosej dan Lasagna Spinach

(Kredit imej: Faith Durand)

4. Ia menjadikan bau rumah seperti syurga.

Memasak adalah sensual – dan kadang-kadang sensual – aktiviti. Anda melihat bahan berwarna anda; sentuh mereka kerana anda menyediakan resipi anda; mendengar bunyi yang menggelegak, merebak, dan mendesis ketika mereka memasak; Rasa selalunya untuk memastikan anda tidak lupa apa-apa; dan, yang paling penting, bau semuanya datang bersama-sama. Mungkin ia hanya menimbulkan nafsu makan anda, atau mungkin ia adalah perkara pertama yang memikat tetamu makan malam anda apabila mereka mengetuk pintu.

Sama ada jalan, rumah yang penuh dengan aroma makanan memasak berubah menjadi rumah yang selesa, menyambut, dan periuk yang perlahan menjadikannya realiti yang mudah diakses. Dan bagi anda yang tidak mahu bau yang lazat itu berlarutan, kami mempunyai beberapa petua mengenai itu juga!

Resipi yang baik-baik: 30 Dinner-Cooker Dinner yang Akan Membuat Rumah Anda Bau Luar Biasa

(Kredit imej: Erika Tracy)

5. Ia mempunyai pelbagai penggunaan licik dan bukan makanan.

Pakar terapi urut menggunakannya untuk pemanasan batu dan tuala dibasuh untuk urutan. Krafty DIYers menggunakannya untuk membuat sabun dan mengitar semula krayon patah ke dalam blok warna baru psychedelik yang sempurna untuk tangan kanak-kanak! Sama ada anda ingin membuang beberapa balsem bibir buatan sendiri atau membuat lilin garam mason wangi untuk memberikan hadiah, periuk perlahan anda boleh membantu. Pastikan anda melabur dalam beberapa lapisan untuk memastikan ia selamat untuk kegunaan masa depan.

Jadikannya! Lilin Cooker Perlahan DIY

Kenapa anda masih suka periuk perlahan anda walaupun anda memuja Instan Pot anda?