Ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa kebanyakan kita sudah biasa dengan keseronokan yang memukau pasaran petani lewat musim panas. Pada tahun ini, gerai-gerai menghasilkan penuh dengan limpahan musim. Terdapat timbunan buasir di atas timbunan jagung, kadbod ke atas kadbod buah berminyak, dan pelangi tomat yang benar. Berjalan melewati pendirian dan anda akan terjebak dengan bau manis buah batu atau oleh medley terung semua bentuk dan saiz.

Tetapi apa yang ia suka bekerja di pasaran petani?

Itulah persoalan yang saya dapati saya tertanya-tanya awal musim panas ini – dan bagaimana saya akhirnya bercakap dengan Frances Magun.

Frances adalah Pengurus Jualan dan Pasaran di City Roots, ladang bandar berhampiran Lapangan Terbang Jim Hamilton-LB Owens di Columbia, Carolina Selatan. Bermula dari kawasan itu, dia pergi untuk mengejar kerjaya dalam undang-undang – hanya untuk merealisasikan sekolah undang-undang bukan untuknya. Selepas bekerja dengan Liga Pengundi Pemuliharaan, yang membangkitkan kesedaran dan minatnya terhadap kemampanan, dia memutuskan untuk mendapatkan tangannya sedikit kotor.

Berikut adalah apa yang dia katakan mengenai hari ke hari dari kehidupan ladang, termasuk bersiap sedia untuk pasaran.

***

Setiap hari adalah berbeza dan peranan setiap orang agak berbeza. Kami mempunyai pasukan lapangan, dan pada hari Rabu, Khamis, dan Jumaat, mereka sedang menuai. Mereka sedang membajak ladang. Itulah banyak perkara yang berlaku sekarang – Saya terpaksa mencari tempat yang tenang, ‘kerana traktor sedang berjalan, sebenarnya.

Dan semalam adalah hari perancangan yang besar untuk kita di ladang. Ia tidak dimaksudkan untuk menjadi seperti itu, tetapi itulah bagaimana ia ternyata. Ia sesuatu yang perlu dilakukan, tetapi ia bukan sesuatu yang anda fikirkan dalam hari ke hari. Kadang-kadang kita lupa untuk mengambil masa yang lama dan mempunyai perbualan peringkat seterusnya. Itulah jenis perkara yang sangat penting.

Kami benar-benar merancang untuk enam, lapan, 12 minggu keluar. Itu sukar apabila anda berurusan dengan Alam Ibu. Sekarang, ia tidak mendapat di bawah 80 darjah pada waktu malam. Kami berfikir tentang fros yang berpotensi pertama dan apabila anda benar-benar perlu mempunyai barangan di dalam tanah, dan itu jelas sukar. Hanya ada banyak yang dapat anda kendalikan.

Tetapi secara lebih teratur, pasukan runcit kebanyakannya memberi tumpuan kepada pembungkusan, mendapatkan pesanan keluar pintu, dan bersedia untuk pasaran.

Selasa dan Khamis kami melakukan penghantaran lokal ke koki di sini di Columbia, jadi pada waktu pagi saya akan melakukan beberapa penuaian herba dan bunga yang boleh dimakan, maka pembungkusan pesanan mengambil masa sisa pagi saya, dan setelah makan siang adalah untuk penghantaran.

Rabu adalah hari bagi saya untuk melakukan program jenis perkara. Kami mempunyai CSA, jadi pada masa itu, saya sedang berusaha untuk mengetahui di mana CSA akan pergi minggu ini. Kami agak tahu apa orang akan mendapat berdasarkan apa yang kita dituai pada hari Isnin, tetapi kami menguncinya pada hari Rabu. Kami pak semua pada hari Rabu juga.

Pelanggan membayar paling banyak di pasaran, jadi kami ingin memastikan mereka mendapat yang terbaik – barangan yang baru dituai sehari sebelum.

Pagi hari Jumaat, saya menuai bunga potong dan membungkusnya untuk membuat bunga. Itu semacam pagi. Dan kamu mahu untuk melakukannya pada waktu pagi juga, ‘sebab di sini di Columbia, ia menjadi panas. Ia beruap.

Selebihnya petang adalah pembungkusan dan memastikan kami mempunyai pelbagai yang baik dan cukup untuk pasaran pada hari Sabtu – walaupun kami ingin memastikan kami tidak menuai lebih daripada yang kami perlukan. Kami juga cuba memastikan pasti apa yang kami pakkan adalah murni. Pelanggan membayar paling banyak di pasaran, jadi kami ingin memastikan mereka mendapat yang terbaik – barangan yang baru dituai sehari sebelum.

Sebagai tambahan kepada persediaan, saya cuba memastikan kami membawa bahan dan kesusasteraan yang tepat ke pasaran. Kami menanam makan malam setiap bulan, kami menganjurkan acara seperti majlis perkahwinan dan sororiti dan pesta ulang tahun, dan kami mengadakan lawatan pendidikan untuk kumpulan sekolah dan kami ingin mendidik para pelanggan kami dan juga mempromosikan diri kami.

Saya tidak fikir orang benar-benar berfikir tentang semua kerja yang masuk ke dalamnya!