Pillsbury Bake-Off, sekurang-kurangnya dalam fikiran saya, selalu menyokong nilai-nilai tertentu: rasa yang baik dan kemudahan di dapur. Pada tahun ini, Bake-Off memberi ganjaran yang lain: cerita. Setiap resipi mempunyai cerita, dan cerita-cerita itu telah memberi inspirasi kepada format blog yang biasa dikenali. Pembaca diperlihatkan untuk melihat ke dalam kehidupan penulis, diikuti oleh resipi yang mengikatnya bersama-sama. Ia adalah format yang kita suka, kerana siapa yang tidak mahu tahu apa yang orang makan? (Baiklah, mungkin ramai orang, tetapi saya ingin tahu.)

Pemaju resipi pemenang Amy Nelson menangkap rasa dan hati para hakim dan peminat bakat tahun ini dengan resipinya untuk gulungan cranberry-oren bejeweled. Amy mungkin tidak dilatih secara klasik, tetapi dia mempunyai seumur hidup pengalaman yang telah memasak dan menulisnya, dan dia memasak dengan banyak hati. Pillsbury Bake-Off memberi ganjaran pengalaman itu.

Jawatan yang dikongsi oleh Anne Wolfe Postic (@annewolfepostic) pada

Saya mula berbual dengan Amy dengan pengakuan. Saya telah membuat gulungan memenanginya, tetapi menggantikan pecan untuk walnut kerana itu yang saya ada di tangan. Dia ketawa, dan memberitahu saya pecans berada dalam resipi asal, tetapi dia telah mengemukakan resipi yang lain, untuk kacang pinus cheddar yang diilhamkan oleh pokok pecan belakang rumahnya, jadi dia mahu menukarnya sedikit.

“Ayah saya seorang jurutera, dan kami mempunyai satu sistem untuk menuai pecan. Sepupu saya akan naik di pokok-pokok dan menggoncang mereka, maka pecan akan turun ke bawah, memukul kami di kepala terlebih dahulu sebelum mereka mendarat di konkrit.”

Mereka sentiasa mempunyai kira-kira seratus beg pecan dalam peti sejuk dan akan retak dan memilih mereka sepanjang tahun. Seperti semua kisahnya, Amy berkongsi perkara ini dengan humor dan kehangatan, membuat anda berharap anda berada di sana. Kebanyakan kisahnya, dari penggemar dana kek untuk pemuzik setempat kepada hidangan percutian yang memberi inspirasi kepada pemenangnya yang berjaya, berakhir dalam resipi. Apabila dia mengetahui tentang keperluan cerita Bake-Off, dia terpaksa bekerja.

“Apabila sengaja duduk sambil cuba menarik kenangan, saya tidak boleh percaya berapa banyak kenangan yang ada – berapa banyak dan betapa terangnya.”

Pada Inspirasi beliau untuk Resipi Memenangi

Resipi yang mengilhami gulungan bejewelednya ialah salad cranberry mentega ibunya, ramuan Jello yang dibuat dengan cranberry segar, oren, saderi, pecan, dan nanas segar. Dia menyimpan nota-nota mengenai resipi tulisan tangannya dan salah satu nota mengenai resipi salad ibunya yang dibaca, “24 Disember 2010: Tidak buat (salad) untuk Thanksgiving tahun ini. mereka sangat, tetapi setiap pergerakan semasa cuti membuat saya teringat mereka dengan terperinci yang bahagia, jelas. ” Pillsbury memahami bahawa untuk kebanyakan orang, makanan dan resipi penuh dengan kenangan.

Pada Mencari Beberapa Keselesaan di Spotlight

Pillsbury menjemput pemenang untuk muncul di Rangkaian Makanan Dapur. Pada mulanya, Amy tidak pasti akan muncul di televisyen atau menjadi tumpuan, dan dia masih teragak-agak. Dia memulakan kerjayanya di sains haiwan, bergerak ke bidang kejururawatan, kemudian membeli ladang dengan suaminya. Dia masih bekerja sebagai jururawat swasta sesekali, dan di rumah membanggakan dirinya menjalani gaya hidup ladang ke meja sebenar. Dia mendakwa keramahan adalah “karunia rohani”, dan dia meletakkan masyarakat terlebih dahulu. Tetapi dia menikmati perhatian lebih daripada yang diharapkan.

“Saya menyukai seluruh proses, walaupun perkara-perkara yang saya fikir saya tidak akan peduli. Biasanya saya gembira hanya tinggal di ladang dan melakukan perkara saya, saya bukan rama-rama sosial dengan apa-apa cara.”

Tetapi dia berkembang maju di New York, dan suka bekerja dengan orang-orang dari Rangkaian Makanan di sana dan di North Carolina, ketika mereka datang untuk membintanginya di rumah. Dia mencapai selebriti tempatan tertentu, dengan barangan jualan bakarnya yang mendapat pengiktirafan istimewa, dan membawa lebih banyak wang untuk amal.

Mengenai Apa yang Dia Lakukan Seterusnya

Dia berfikir tentang apa yang seterusnya. Pada podcasting atau blogging pertama tidak ada dalam gambar. “Malam yang lain, saya mempunyai kawan pustakawan untuk makan malam dan dia bercakap tentang podcasting, dia bercakap tentang bagaimana ada orang yang benar-benar ingin mengetahui perkara yang saya tahu – set kemahiran saya – yang mereka tidak tahu. sesuatu dari diri saya dengan mereka, seperti hadiah. Itulah cara yang berbeza bagi saya untuk melihatnya. ”

Pemanasan Amy sehingga idea itu. Dia bukan sejenis orang yang mencari perhatian, tetapi apabila rakannya meletakkannya seperti itu, dia berminat.

Dan saya berminat, kerana saya fikir Amy tahu banyak perkara yang saya tidak tahu, termasuk cara daging dagingnya, tumbuh cukup sayur-sayuran bermusim untuk memberi makan kepada keluarga, menyimpan sayur-sayuran tersebut untuk bulan-bulan yang kurang beramai-ramai, dan membuat makanan daripada semuanya.

Satu jawatan yang dikongsi oleh General Mills (@generalmills) pada

Pillsbury Bake-Off mungkin kelihatan kuno, sebuah klasik Amerika yang tidak mempunyai kaitan dengannya, tetapi tidak. The Bake-Off membawa kita seperti Amy, yang sibuk dengan kehidupan nyata, dan terlalu rendah hati, untuk berfikir tentang berkongsi hadiah mereka. Dan ia meletakkan idea-idea besar di kepala mereka. Dan saya betul-betul di sini.