Mint. Lena verbena. Rosemary. Basil. Cilantro. Lavender. Ingin membuat hiasan koktail herba segar anda berperilaku cantik? Anda mesti memukul mereka.

Kami menyaksikan teknik penalti ini berfungsi dengan menggunakan lavender di salah satu daripada Gin dan Tonik beraksen botani yang kami lihat pada minggu lalu. Oleh kerana kaedah yang sama ini boleh digunakan untuk banyak lagi herba dalam koktel yang lain, saya fikir ia adalah bernilai mengkaji semula sedikit lebih mendalam hari ini.

Mari kita mulakan dengan sifat aromatik herba itu sendiri.

Jika, semasa berjalan melalui taman, anda pernah meluruskan jari-jari anda di atas daun kecil di batang kawat pokok thyme – atau mungkin di atas dedaunan lembut dan berwarna perak di sebatang bijak – anda akan melihat bahawa ramuan herba ini ‘ pelepasan aroma yang indah pada sentuhan yang sedikit.

Sekarang cuba mengatasi tekanan dengan menepuk daun antara dua tangan anda, pada dasarnya “memukul” mereka. Tidak menghancurkan mereka atau memar mereka, fikiran anda – hanya dengan memberi mereka tamparan yang cepat dan mantap. Sekiranya anda terlalu kasar, dan merobeknya, anda bertanggungjawab untuk melepaskan klorofil, menjadikannya rasa yang pahit dan rumput. Jadi pergi mudah. Strike mereka cukup keras untuk mengaktifkan semua minyak penting cantik.

Wow. Selamat datang ke negara wangian. Sekarang letakkan ramuan herba anda dalam koktel, dan saksikan minuman itu berubah. Ini jenis hiasan jauh melebihi hanya hiasan cantik. Rasa yang begitu banyak berasal dari aroma – dari aroma wangi yang anda dapatkan semasa anda menghirup gelas ke bibir anda. Koktel anda sekarang akan memakannya.

Mencari cara untuk menggunakan herba “spanked” dalam minuman malam ini? Berikut adalah beberapa idea untuk memulakan anda:

  • Dalam Gimlet. Saya baru-baru ini menghadiri seminar, “Drink Like You Eat,” yang dikemukakan bersama oleh chef Francesco Lafranconi dan mixologist Adam Seger sebagai sebahagian daripada Classic Manhattan Cocktail. Kami semua disajikan Gimlets yang dibuat dengan jus limau segar dan kemudian disajikan dengan pelbagai herba segar yang akan menghias mereka: rosemary, pudina, dan verbena lemon. Saya cuba menghirup dengan satu herba, dan kemudian dengan yang lain. Variasi lazat pada tema.
  • Di Gin dan Tonik anda. Kami seperti yang kita lihat pada minggu lalu, klasik musim teratas ini boleh mendapat tumpuan indah dari lavender.
  • Dapatkan minty. Itu pokok mint yang menghiasi anda Mint Julep atau Mai Tai akan menjadi lebih harum jika anda memberikan sedikit pukulan.
  • Pegang alkohol. Tidak perlu mengehadkan teknik ini untuk sekadar minuman keras. Cubalah dengan penyegar bukan alkohol seperti teh ais, limau, atau dalam Rosemary Citrus Spritzer Emily dari awal minggu ini.

Pernahkah anda meminum herba segar pada musim panas ini??

Nora Maynard adalah penggali campuran rumah lama dan pengajar sesekali di Pusat Astor NYC. Dia adalah penyumbang kepada Perniagaan Makanan: Ensiklopedia Industri Makanan dan Minuman dan merupakan penerima Fellowship Lembaga Telur Amerika dalam penulisan kuliner di Koloni Writers ‘at Dairy Hollow. Beliau sebelum ini membahas makanan dan minuman dalam filem di The Kitchn dalam ruangan mingguannya, The Celluloid Pantry.

Berkaitan: Recipe Roundup: 20 Cocktail Musim Panas dengan Herba Segar

(Imej: Nora Maynard)