Cara Membuat Limoncello

(Kredit imej: Emma Christensen)

Lazimnya, kita berfikir tentang pencernaan – mereka yang rumit, yang sering bercinta dengan minuman keras herba menghirup selepas makan sebagai bantuan pencernaan – sebagai kelonggaran cuaca sejuk. Lagipun, semasa bulan-bulan musim sejuk yang panjang, kita cenderung berlebihan di hadapan makanan, mengambil bahagian tambahan rebusan hangat atau menggali ke dalam epal panas yang hangat, untuk memanaskan diri serta untuk membawa keselesaan gastronomi semasa musim SAD-mendorong ini.

Selepas makan malam seperti ini, ketika perut kita hanya sedikit penuh, sangat baik untuk menyerupai snifter brandy epal, jururawat segelas pelabuhan kecil, atau bahkan salah satu botol kecil Underberg, digestif kegemaran Jerman. Ini minuman keras yang kuat menetap perut kita dan, sekali lagi, hangatkan kita sedikit – dua burung, satu batu.

Tetapi sementara lazat, banyak pencernaan tradisional terlalu berat untuk diminum semasa musim panas. Selalunya formula rumit yang rumit, akar pahit, kulit buah, dan sayur-sayuran seperti artichokes dan rhubarb, profil rasanya tidak halus semangat seperti fernet, chartreuse, dan Cynar adalah terlalu berat dan pemanasan untuk diminum pada malam yang panas.

Namun ada sesuatu tentang tradisi digestif yang sangat sesuai untuk musim panas. Bulan-bulan antara bulan Jun dan September cenderung menjadi yang paling sosial kita, diselingi oleh barbeku, berkelah, dan gelas rosé di atas bungkusan. Ini adalah malam-malam apabila kami ingin menggalakkan tetamu kami untuk memiliki satu untuk jalan raya, berkeliaran sedikit lebih lama dan menikmati beberapa saat yang berharga apabila haba akhirnya menghilang.

Digestifs hanya tiket, dan bernasib baiknya salah satu daripada pencernaan paling popular di dunia adalah sebagai musim panas ketika mereka datang.

Minuman Summer 3-Sempurna Saya: Limoncello Gin Cocktail

(Kredit imej: Terapi Apartment)

Limoncello, minuman keras Itali yang dicipta untuk menggunakan lemon unggul Pantai Amalfi, dibuat dengan membuat kulit limau menjadi semangat neutral, tinggi, menghasilkan semak yang terang.

Kerana semangat itu dipanaskan, ia indah dihidangkan semua sejuk sendiri, atau meringankan dengan air soda di kaca tinggi di atas ais. Tart dan menyegarkan, ia adalah penawar yang sempurna untuk rusuk terlalu banyak dan, sebagai bonus, ia adalah cara mudah untuk mendapatkan rakan-rakan anda untuk bertahan selama satu jam atau lebih.

Limoncello yang dibuat secara komersial adalah dari Itali, di mana pengeluar kecil Sicily mematuhi resipi tradisional untuk menghasilkan semangat yang ringan dan seimbang. Malangnya, majoriti limoncellos yang dieksport ke kekurangan A.S. kualiti, cenderung ke arah yang sangat pahit atau yang tidak dapat dipercaya manis.

Tetapi jika anda tidak dapat ke Palermo musim panas ini, jangan risau: Limoncello murah dan mudah dibuat di rumah, memerlukan hanya limun organik, vodka tinggi dan gula. Terbaik dari semua, di rumah anda boleh mengimbangi limoncello mengikut keinginan anda, mengurangkan kandungan gula untuk siput yang lebih empuk atau menaikkannya untuk sesuatu yang lebih manis.

Jadi, pada masa akan datang anda menyebarkan petang musim panas bersama rakan-rakan, keluar dari limoncello dan teruskan semua orang bercakap dan ketawa sedikit lama lagi.

Cuba Limoncello Cocktails ini

  • Strawberry & Limoncello Rosé Sangria
  • Limoncello Limonada dengan Limoncello & Tequila
  • Minuman Summer 3-Sempurna Saya: Limoncello Gin Cocktail
  • Campuran Melon & Limoncello Sangria

Pernahkah anda cuba limoncello? Bagaimana anda meminumnya??