Dalam beberapa minggu saya akan bergerak dari pangsapuri studio kecil saya, dengan dapur yang penuh sesak dan dapur kecil dan pintu peti sejuk yang tidak begitu rapat kecuali anda menolaknya dengan sangat keras. Saya teruja untuk membuat perubahan ini dan pada masa yang sama takut, perasaan kedua-sisi-sama-koin yang meninggalkan saya sedikit tidak seimbang kerana saya flip-flop antara mereka.

Pagi ini, seperti hampir setiap pagi, saya keluar dari katil dan tersandung tiga langkah ke dalam dapur (saya berkata kecil, betul?) Menjentikkan cerek untuk mendapatkan secawan teh pertama saya pronto. Di suatu tempat di dalam otak berkabung saya pemikiran mengalir: Apa yang akan koreografi pagi di tempat seterusnya? Tiba-tiba saya dibanjiri nostalgia kerana sesuatu yang saya belum hilang. Berdiri di sana, masih separuh terjaga dan dibentuk secara separa, saya berasa terdedah dengan mudah dan agak sedih, bersedia dan tidak bersedia untuk mengambil langkah seterusnya.

Beberapa minit kemudian, berlabuh oleh teh dan bau roti, saya menganggap nilai daya tahan dan keupayaan untuk menavigasi benjolan dan kegagalan hidup dan ketidakpastian tanpa gugur. Bagaimanakah kita boleh menjadi terang dan mudah untuk menghadapi cabaran-cabaran ini tetapi tidak begitu ketinggalan bahawa kita menjadi kebas, terganggu, ditutup? Saya memutuskan bahawa satu elemen penting ialah memilih mekanisme penangguhan anda dengan bijak. Saya memandang ke bawah teh saya dengan roti bakar dan jam sarapan pagi dan menganggap saya berada pada permulaan yang baik.

Teh dengan roti bakar dan jem adalah salah satu sarapan pagi saya yang paling menghiburkan, jadi asas dan mudah dibuang bersama. Ini sesuatu yang sering saya kerjakan, jadi ia merasa dapat diandalkan, terutama sekali pada masa-masa yang tidak. Kami mempunyai sejarah, saya dan ritual sarapan pagi ini, yang menghantar saya keluar ke yang tidak diketahui, kuat dan mampu dan bersedia untuk menjinakkan naga yang datang cara saya.

Dalam skala kesulitan manusia, bergerak tidak teratas dalam senarai tetapi ia adalah tekanan dan, pada masa ini khususnya, mempunyai benang kesedihan dan kehilangan ditenun dalam pengertian pengembaraan dan cakrawala baru yang berkilauan. Ketika hari besar semakin dekat, saya menyedari bahawa saya memerlukan semua bantuan yang saya dapat. Oleh itu, saya mengingatkan diri saya untuk mengemas teh dan cawan kegemaran saya supaya mereka mudah untuk mendapatkan: Saya mengesyaki saya benar-benar akan memerlukannya pada minggu-minggu yang akan datang.

Adakah terdapat makanan atau ritual makanan yang berlabuh anda untuk hidup anda, memperkuat semangat anda dan membantu anda mengatasi?

Berkaitan: Soalan Tidur Pagi: Bagaimana Anda Menyukai Toast Anda?

(Imej: Dana Velden)