Ketika datang untuk perancangan makan dan prepping, berapa banyak yang perlu anda lakukan dalam satu perjalanan? Saya selalu berfikir tentang makanan yang menyiapkan sebagai upacara mingguan, dengan hari Ahad sebagai hari ajaib untuk mempersiapkan makan tengah hari yang lazat, salad makan malam yang hangat, dan makanan mesra bajet yang menggunakan semua sisa makanan. Hari persiapan makan bukan sahaja hari suci untuk banyak pencinta makanan, tetapi juga sangat penting bagi sesiapa yang cuba melekat pada anggaran.

Nah, mungkin sudah tiba masanya untuk menimbang semula strategi mingguan ini. Saya menyedari baru-baru ini bahawa terdapat banyak tukang masak yang dapat mengetuk makanan bernilai sebulan dalam satu hari sahaja.

Ya, mungkin untuk memasak dalam satu hari dan memberi makan sendiri dan keluarga anda selama sebulan. Ya, anda mungkin menyimpan wang dan masa dengan merancang makan dengan cara ini. Tidak, anda tidak memerlukan ijazah dari Hogwarts untuk menarik keajaiban ini.

Adakah ia menakutkan dan tidak realistik? Saya faham sepenuhnya. Itulah sebabnya saya bertanya tiga preppers makanan yang sihat untuk berkongsi bagaimana mereka dapat membuat ini berlaku. Mempunyai pembeku dada tambahan yang berguna di rumah anda sangat membantu dalam perancangan sebulan, tetapi bukan satu-satunya tipuan.

Inilah rahsia tiga juara makan-persiapan tentang bagaimana mereka merancang untuk seluruh bulan.

Bakar Ayam dan Biji Liar

(Kredit imej: Faith Durand)


3 Perancang Me-nyatakan Rahsia-rahsia mereka


Jessica Fisher

Jessica adalah seorang penulis, blogger di belakang Good Cheap Eats, dan penulis buku masak. Dia juga menulis banyak artikel untuk Kitchn mengenai penganggaran makanan. Di sini, Jessica berkongsi strategi untuk membuat persiapan tetapi tetap makan sihat, ditambah dengan resipi yang paling bergantung kepadanya.

Hidup sibuk. Dan waktu makan malam boleh menjadi lebih sibuk. Terlepas dari betapa sibuknya saya, saya masih ingin makan dengan baik dan memberi makan anak-anak saya sihat, makanan yang dimasak di rumah – sekurang-kurangnya kebanyakan masa. Membelanjakan beberapa jam setiap bulan untuk menyediakan makanan untuk peti sejuk membantu merapatkan jurang antara malam sibuk dan menikmati makanan yang dimasak di rumah.

Kerana saya nikmati banyak salad dan sayur-sayuran segar, Saya cenderung memberi tumpuan komponen makanan dan kaserol kegemaran untuk hidangan saya. Menyediakan daging taco, bebola daging, tong besar sos pasta, dan ayam yang dimasak dan dicincang membelikan saya masa tetapi membolehkan saya fleksibel pada waktu makan. Saya boleh menggabungkan bahan dengan cara yang berbeza bergantung pada apa yang saya rasa membuat hari itu.


Ia tidak mengambil masa yang lebih lama untuk menyediakan tiga periuk enchiladas bukannya satu.


Saya juga mempersiapkan kaserol mudah seperti mac dan keju, lasagna, enchiladas, dan “lawnmower tacos” kerana ini mudah untuk anak-anak saya slaid di dalam ketuhar apabila saya tidak dapat ke dapur dalam masa.

Ia tidak mengambil masa yang lebih lama untuk menyediakan tiga periuk enchiladas bukannya satu. Bonus: Semua orang suka casseroles yang nyaman ini.

Resipi Makanan Percuma Kegemaran Jessica

Berikut adalah beberapa resipi mesra kegemaran saya.

  • Batch Supreme Batch Bulk
  • Cheesy Sue Enchiladas
  • Lawnmower Taco
  • Lasagna buatan sendiri untuk Freezer
  • Sos Sauce dengan Daging
  • Campuran Buatan Chipotle Taco Homemade
  • Mac dan keju yang paling mudah

Resipi: Freezer Taco Kit

(Kredit imej: David Hopler daripada D & S Squared Photo & Video)

Gina Luker

Gina adalah blogger di belakang The Shabby Creek Cottage, di mana dia berkongsi banyak projek DIY dan resipi yang lazat dan lazat. Gina sangat bergantung pada beku untuk membuat makanan bernilai sebulan. Berikut adalah petua beliau mengenai hidangan prepping untuk beku.

Makanan beku tidak semestinya bermakna anda membuat keseluruhan hidangan. Awak boleh menyediakan komponen yang mengambil masa lebih lama untuk memasak, supaya sisa makanannya adalah angin. Saya suka membuat dada ayam yang dicincang, marinara buatan sendiri, dan bakso pra-masak terlebih dahulu. Buat kumpulan besar, pecahkannya ke dalam bahagian-bahagian makanan, dan beku.

Ingin membuat perkara lebih mudah? Gunakan periuk perlahan untuk membuat persiapan untuk makanan beku. Masak buah dada ayam selama beberapa jam semasa anda melakukan perkara lain, kemudian gunakan KitchenAid untuk menghancurkannya dalam masa beberapa minit, kemudian sejuk dan beku. Kemudian anda boleh membuat Taco Selasa dalam kira-kira lima minit – hanya memanaskan ayam dengan taco bumbu semasa anda memotong sayuran. Sangat mudah!

Lebih banyak kit penyejuk beku: 5 Kit Sarapan Pagar Lembut untuk Membuat dan Membekukan

Ingat itu Keseluruhan titik makanan beku adalah untuk menjadikan hidup anda lebih mudah. Mulailah kecil supaya anda tidak terkejut dan jalankan ke dalam memasak maraton jika itu matlamat anda.

Dalam buku saya, apa-apa hidangan pembekuan percuma adalah idea yang baik.

Cara Membekukan (dan memanaskan) Kentang Dua Kali Bakar

(Kredit imej: Faith Durand)

Natalie Dixon

Natalie adalah blogger di belakang Life A Turtle for Me, di mana dia berkongsi projek-projek DIY, resipi, dan pengembaraan yang dia ada bersama keluarganya. Di sini, Natalie bercakap mengenai bagaimana dia mengatur beku, apa yang dia buat terlebih dahulu, dan sisi mudah yang membuat makan malam mudah sepanjang bulan.

Pembeku adalah penting untuk memasak sebulan. Saya bernasib baik sekarang bahawa kita mempunyai pembeku tambahan yang digunakan untuk perancangan makan, tetapi itu tidak selalu berlaku.

Untuk memanfaatkan ruangan beku anda, pastikan anda menyimpan segala-galanya. Saya letakkan beg saya rata pada helai kue dan letakkan keseluruhannya dalam peti sejuk selama satu jam atau lebih sehingga mereka cukup beku. Kemudian anda boleh mengeluarkannya dari lembaran cookie dan mereka akan menjadi bentuk yang baik dan rata yang mudah ditumpuk.

Berkaitan: Cara Terbaik untuk Mengatur Freezer anda

Multi-tugas dan membeli daging secara pukal adalah kunci untuk membuat hari memasak anda pergi dengan cepat. Saya mempunyai panggang daging babi di Crock-Pots manakala empat pembakar mempunyai kuali yang dipenuhi dengan daging lembu coklat. Semasa itu memasak, saya mencampur satu kumpulan besar pengasam (teriyaki adalah kegemaran) yang akan berpecah antara pelbagai jenis daging. Dengan menggunakan daging yang berbeza (salmon, ayam, daging babi, udang, dan lain-lain), rasanya seperti anda makan makanan yang berbeza walaupun anda menggunakan perapan yang sama.

Sebaik sahaja anda mempunyai protein anda di dalam peti sejuk, anda perlu berfikir. Bagi pihak, seperti yang anda gunakan untuk rutin baru, pastikan anda menyimpan pada kotak beras, kotak Bisquick untuk biskut cepat, kotak pasta, kentang, dan lain-lain perkara yang serupa. Anda boleh membuang beberapa kentang di dalam ketuhar, atasnya dengan beg daging babi yang dicincang, dan berkhidmat dengan satu sisi brokoli dengan hanya kira-kira 5 hingga 10 minit usaha selepas hari kerja yang panjang.

Baca lebih lanjut: Makanan Pembeku pada Harga Hari Ini


Sedia mencuba? Bermula di sini!

Rancangan untuk sebulan makanan: Bagaimana saya Membuat Bulan Makanan Pembekukan dalam Satu Petang


Read More Posts on Planning Meal

  • 10 Tips untuk Memasak Semua Hari Tanpa Membuat Kek
  • 12 Tahap Emosi Maraton Memasak Semua Hari
  • Peraturan Emas Perancangan Makanan
  • Bagaimana saya menumbangkan Parti Makan Malam Pembeku & Membuat 50 Makanan untuk Di bawah $ 300
  • 3 Alat Kegemaran Baru saya untuk Makanan Bekas Pembungkus

Adakah anda mempunyai apa-apa rahsia makan-persediaan untuk memasak makanan bernilai sebulan dalam satu hari? Sila kongsi bersama kami dalam ulasan.