Banyak penghuni pangsapuri kecil bermimpi dapur yang luas dan lengkap. Tetapi apa yang berlaku apabila anda berjaya? Nah, jika anda seperti Laurie Colwin, kadang-kadang anda mendapati diri anda mengenang kembali tentang mencuci arugula dalam tab mandi dan ramuan terung bizzare.

Episod “Makanan Fantasi” dari Seluar Terpilih PRI adalah seperti merawat. Ia adalah rebroadcast yang merangkumi “Alone di Dapur dengan Terung” Colwin dan kisah mungkin resipi yang paling keterlaluan yang pernah dibayangkan.

Kisah pertama adalah “Country Cooking from Central France: Panggang Boned Rolled Stuffed Lamb (Farce Double).” Ia adalah satu cerita yang lucu, bertele-tele mengenai resipi yang benar-benar tidak masuk akal.

Di hujung spektrum masakan, kisah Colwin mengenang apartmen satu bilik di Greenwich Village di mana dia tinggal selama lapan tahun. “Dapur” terdiri daripada peti sejuk kecil, plat panas dan ketuhar pembakar roti, tetapi dia berjaya memasak dan menghiburkan dengan kerap.

Dia menerangkan tentang kesilapan parti fondue yang menyebabkan keluar burger di bar berdekatan, dan cuba menyelesaikan spaghetti carbonara dalam bilik mandi bergambar dengan siling yang runtuh.

Perkara kegemarannya untuk memasak untuk dirinya sendiri adalah terung, dan dia menemui cara yang tidak terhitung untuk mempersiapkannya pada dua pembakar elektriknya – keseronokan mudah dia teringat mesra tahun kemudian.

Musim terung adalah sedikit cara, tetapi kami tidak sabar untuk mendapatkan tangan kami di pasar petani dan kemudian bersiar-siar kembali ke dapur apartmen kami yang tidak sempurna dan melihat apa yang boleh kami buat.

Muat turun episod, “Fantasi Makanan” yang dihoskan oleh Ruth Reichl, di Symphony Space – Seluar pendek Terpilih.

Berkaitan: Belajar Mencintai Terung: Cara Pilih ‘Em, Cook’ Em, dan Makan ‘Em


(Imej: Pengguna Flickr Kables, dilesenkan di bawah Creative Commons)