Saya boleh berada di belakang trend reka bentuk semata-mata seperti orang seterusnya. Bata terdedah? Pintu gerbang gelongsor? Kayu yang dikembalikan? Semak, semak, dan semak! Saya bermimpi untuk tenggelam rumah ladang dan backsplash jubin kereta bawah tanah dan saya hendak melakukan perkara yang terbuka di dapur kami. Tetapi ada satu keputusan reka bentuk yang sepatutnya mandatori bahawa saya tidak mempunyai minat untuk membuat: mengamalkan dapur terbuka.

Di rumah kami tahun 1890, dapur bertubuh kecil berada di belakang rumah dalam pelan lantai lewat zaman teks gaya teks. Di sisi kecil – berbanding dengan keseluruhan rumah – kerana menurut buku perpustakaan mengenai sejarah dapur Amerika yang saya baca ketika kami membeli rumah itu, pada waktu itu “wanita rumah” akan mempunyai ” hanya “satu pembantu. Jadi dapur tidak perlu menjadi yang besar. Dan kerana setiap bilik dipanaskan dengan perapiannya sendiri (termasuk dapur!) Idea pelan lantai terbuka mungkin tidak masuk akal. Sebaliknya, orang pada masa itu hanya boleh menutup pintu saku dan tetap bagus dan selesa hanya dalam satu bilik.

Cepat ke hadapan untuk setiap rancangan rumah di televisyen milenium ini: mutlak mesti mempunyai konsep terbuka. Lain-lain niceties dihargai, tetapi oleh golly, anda lebih baik mempunyai garis penglihatan yang jelas dari sink dapur ke ruang makan (kawasan? Zon?) Ke ruang tamu ke pintu depan. Kerana nampaknya semua orang yang mempunyai dapur terbuka adalah seorang pembantu rumah yang tidak rapi dan tidak pernah mempunyai hidangan kotor yang kelihatan – itu atau mereka tidak keberatan mempunyai pengunjung melihat detritus makan malam.

(Kredit imej: Dana McMahan)

Ini bukan saya. Dapur kami mempunyai empat dinding seperti yang dimaksudkan oleh pembina, dan ketika pintu ke dewan dan pantry pelayan (ada manfaat untuk rumah-rumah lama!) Terbuka, kita mempunyai pintu ganda ke ruang makan yang kita boleh – dan lakukan – dekat. Saya tidak akan menjual privasi dapur segera untuk semua bata terdedah di dunia. Dan ketika saya tahu bahawa orang-orang berikutnya yang membeli rumah ini mungkin datang dengan baik di sini dengan menangis pertempuran meruntuhkan tembok itu, Saya mempunyai masa yang sukar untuk memahami mengapa.

Lihatlah, ketika kita mempunyai kawan untuk makan malam, pasti, menyenangkan untuk berkumpul di dapur menghirup bourbon sementara kami (oke, kebanyakan suami saya) meletakkan sentuhan penamat pada makan malam. Tetapi ia adalah susun atur yang tidak mencukupi untuk memasak bersih-seperti-anda-pergi (kita tidak boleh mempunyai pintu mesin basuh pinggan mangkuk dan pintu pantri terbuka pada masa yang sama, misalnya), oleh itu makan malam adalah pada meja, dapur berada dalam keadaan cemas.

Meja yang baik, bunga segar, lilin, dan muzik yang baik dan baik, tetapi jika anda perlu melihat timbunan periuk dan kuali semasa anda makan, usaha istimewa yang anda masukkan ke dalam makan malam hilang. Tahu tak? Tutup pintu itu. Masalah selesai.

Dari pandangan, dari fikiran; kita boleh berlari di meja tanpa melihat hidangan kotor yang menarik kita ke dapur untuk membersihkan dan mengganggu malam yang sangat indah.

Dan mungkin ada sesuatu tentang tinggal di sebuah rumah tua seperti ini tetapi walaupun kita sama-sama mengambil nampan ke bilik TV atau duduk di kaunter dapur, ada sesuatu yang menyeronokkan dan kemunculan-elegan mengenai muncul dari dapur ke dalam ruang makan yang mengandungi pinggan apa sahaja yang anda buat sahaja. Melontar membuka pintu adalah rangsangan segera untuk persembahan makan malam, walaupun kami hanya bercakap daging panggang yang mudah.

Dan untuk penjual, manfaat yang tidak dijangka dibuat sendiri baru-baru ini semasa kes ingin tahu alat memasak kaca yang meletup. Apabila hidangan pembakar kaca hancur di dapur, kami dapat dengan cepat menutup pintu dan pintu bayi pintu masuk dewan untuk menjaga anak kecil kami dan dua anak kami keluar dari bahaya sehingga kami dapat mendapatkan semua kaca pecah dari lantai.

Jadi semua orang yang ada di HGTV boleh melancarkan konsep terbuka, tetapi saya dengan senang hati akan menyimpan dapur berasingan saya.

Adakah anda Team Open Kitchen atau tidak?