Cheesemonger biasa kami hari ini, jadi saya fikir saya akan mengintip ke arah keju di Emmental, Switzerland, yang menjadikan saya lemah dalam lutut. Bukan keju, walaupun, yang membuat saya gesper; ia adalah yogurt. Perhatikan rasa ini.

Dalam perjalanan pulang dari gunung kami berhenti di kedai tenusu dan keju ini untuk mengambil keju untuk fondue. Kolektif tenusu ini adalah pengeluar keju Emmental yang disahkan, tetapi mereka juga mempunyai keju dari seluruh rantau ini, dan banyak yogurt buatan sendiri dan es krim juga. Saya tidak dapat menolong di dalam semua periuk yogurt segar yang dibarisi di dalam sejuk. Rasa – mereka pergi jauh di luar strawberi dan vanila pasar raya saya sendiri di rumah!

Saya membeli periuk kecil yogurt hazelnut – pastinya sukar untuk memilih antara ceri, coklat, dan citarasa coklat, tetapi ini dimenangi. Saya juga melihat karamel dan pisang yogurt; Saya benar-benar mahu mencuba setiap satu daripada mereka.

Saya memilikinya pada hari saya meninggalkan Switzerland, untuk sarapan pagi, dan ia adalah yoghurt cantik – tidak manis sekali, nipis dan berkrim, dan penuh dengan hazelnut segar. Ia adalah lazat, dan saya boleh mencuba untuk menciptanya di sini dengan hazelnut dan yoghurt yang baik.

Berkaitan: Benar Swiss Fondue: Rasa Switzerland

(Imej: Faith Durand)