Musim sejuk hampir berakhir. Adakah anda bersedia untuk musim bunga? Biarkan Giada De Laurentiis menjadi sherpa masakan musim sejuk anda. Dalam episod lapan, musim 10 tahun Setiap hari Itali, Giada mencipta menu awal musim bunga impian. Setiap hidangan adalah ringan tetapi kaya, terang tetapi memuaskan, penuh dengan gabungan hasil segar dan stok pantri. Ia adalah episod kesukaan saya mengenai keseluruhan persembahan.

Giada memanggilnya “Memasak dari Jantung,“tetapi ia lebih menyerupai makanan keselesaan lewat musim sejuk pada musim bunga yang akan datang.

Daripada spaghetti carbonara, ada linguine panas dan asparagus dilambung dengan aioli kemangi, dihiasi dengan telur goreng dan pecorino dicukur. Daripada tomato musim sejuk, terdapat crostini yang membuatkan anda cita rasa untuk kemunculan perlahan dari hibernasi ke bandar bruschetta. Sidecars adalah terang dan ringan, tetapi penuh dengan sitrus musim sejuk. Hidangan pencuci mulut adalah coklat-basah dan karamel-boneka. Giada mengambil tangan anda dan membimbing anda melalui menu yang mengatakan “Jangan bimbang – musim sejuk hampir berakhir.”

Asparagus Carbonara dengan Basil Aioli

Asparagus hampir kembali dan yang kedua anda boleh mendapatkan tangan anda di atasnya, saham. Ia adalah tanda ketibaan musim bunga.

Giada melemparkan satu bundle ke dalam air panas, getah dan semua, seolah-olah dia begitu teruja untuk mengubah asparagus itu menjadi pasta sehingga dia tidak boleh diganggu untuk menghilangkan hiasan. Dia bertukar menjadi telur, minyak, Dijon mustard, lada cabai, jus lemon, dan bawang putih ke dalam aioli. Penambahan basil segar menjadikannya segar, terang, dan hijau. (Jika kemangi belum hampir kembali, sub lain herba hijau lembut seperti pasli.)

Linguine yang dimasak duduk di atas asparagus blanched dan es, dilapisi dengan aioli kemangi. Terdapat sebiji besar, serpihan pecorino dan telur goreng, dihiasi dengan lada hitam dan garam. “Lemak, halus – ia mudah turun,” kata Giada, meludahkan mie mi dan menutup matanya dengan gigitan pertama. Pemandangan keseluruhannya adalah hijau pucat yang penuh dengan musim bunga yang akan datang.

Ini adalah resipi yang hebat untuk pemula. Anda akan belajar bagaimana membuat aioli dari awal, bagaimana untuk asparagus berminyak, dan cara memasak pasta, semuanya dalam satu hidangan. Ia adalah semua pasta wap dan warna-warna terang, kuning telur memasak dalam pasta panas. Ia benar-benar indah.

Dapatkan resipi: Carbonara Giada dari Rangkaian Makanan

Crostini dengan Thyme Goat Cheese dan Jam Tomato Kering Sun

Crostini ini merasakan seperti bruschetta pantry. Tomato yang manis, sedap, dimasak dan dikeringkan menjadi jem tomato dengan keju kambing yang dikelupu. Saya suka bahawa dia menggunakan minyak dari balang tomat kering matahari untuk menyerap setiap sedikit rasa. Sepanjang tahun kita harus menggunakan minyak ini, tetapi terutama apabila tiada apa-apa lagi yang berkembang, apabila kita dapat merasakan akhir musim ini tetapi salji masih memburu ramalan. Baguette yang dihiris drizzled dengan petunjuk minyak zaitun pada pesta musim panas. Ia dibakar dan dihiasi dengan jem tomato manis yang enak.

Ambil sesuatu yang kering dan mudah dan campurkan dengan segar, seperti tomato yang dipanggang dengan pasangan thyme dan bawang segar. Ambil keju kambing yang sederhana dan buat sihir dengan herba bersaiz hijau, lemoni. Pasang jem tomato dan keju kambing pada crostini.

Ini adalah satu lagi pelajaran yang hebat untuk tukang masak baru kerana anda akan belajar bagaimana untuk melembutkan bawang dan bawang putih, bagaimana untuk menebal kemacetan, dan bagaimana untuk menyegarkan bungkus dalam oven di bawah alis emas minyak zaitun dan garam.

Adegan itu berakhir dengan tembakan yang tersisa dari jem tomato berkilauan, lebam keju kambing yang tebal, secubit thyme tambahan. Terdapat kerengsaan sengit ketika dia menggigit. Anda boleh mendengar setiap penyesalan.

Dapatkan resipi: Crostini dengan Jam Tomato Kering Sun dari Rangkaian Makanan

Chocolate Caramel Almond Clusters

“Hari ini saya memasak dari hati, dan pencuci mulut ini selalu membuat hatiku pukulan sedikit lebih cepat,” kata Giada.

Ia adalah impian pencuci mulut lewat musim sejuk. Ia kaya, tetapi belum lagi bakat yang baik; dekaden dan padat, tetapi kecil dan mudah. Kacang dimasak dibakar dengan karam, disusun di dalam peti sejuk, dan disalut dengan coklat pahit. Ia adalah resipi yang sangat mudah untuk mengakhiri makan dengan gaya dan kemudahan kerana anda berkongsi hidangan gula-gula buatan tangan anda dengan salutan coklat yang licin dan tepi kasar.

Apa yang dapat diketahui oleh koki baru di sini? Bagaimana untuk menetapkan gula-gula di dalam peti sejuk, bagaimana mencairkan coklat dalam dandang berganda, dan cara mengembalikan stok makanan ringan ke dalam pencuci mulut slapdash yang mulia.

Dapatkan resipi: Almond dan Chocolate Clusters dari The Food Network

Sidecar Martinis

Martinis Sidecar kelihatan seperti musim panas dan penuh dengan sitrus musim sejuk. Cognac, minuman beralkohol jeruk, campuran manis dan masam, limoncello, dan jus kapur segar bergabung dengan tenaga untuk membuat penggemar ais sejuk yang dihasilkan oleh martini sitrus. Lime zest-flecked duduk di rim, harum.

“Ia juga berbau baik apabila anda mendekatinya,” katanya, menaikkan minumannya dalam sorakan, seperti dia memanggang akhir salji, hari-hari pendek dan malam yang panjang, dan permulaan peregangan sejuk dan ke dalam hangat merangkul dapur musim semi.

Dapatkan resipi: Side Car Martini dari The Food Network

Apa episod kegemaran anda Setiap hari Itali?