Coca-Cola mengumumkan perubahan besar dalam barisan produknya pada hari Rabu. Minuman tidak kalori, Coke Zero, akan ditukar dengan minuman baru – memaparkan resipi baru, reka bentuk baru, dan nama baru – dipanggil Coca-Cola Zero Sugar. Minuman itu akan membuat debutnya bulan depan. Menurut syarikat itu, Coca-Cola Zero Sugar adalah “Coke Zero yang baru dan bertambah baik.”

Peminat Coke Zero di Amerika Syarikat adalah marah, hancur, dan berduka cita kehilangan minuman.

Walaupun Coca-Cola berkata syarikat itu telah membuat perubahan kepada “campuran rasa” untuk menyampaikan “rasa lebih lazat lagi,” senarai bahan untuk Coca-Cola Zero Sugar dikatakan sama dengan Coke Zero. Ini termasuk kehadiran aspartam, pemanis rendah kalori buatan kontroversial.

(Kredit imej: Coca-Cola)

“Kami yakin resipi Coke Zero Sugar kami yang baru dan bertambah baik memberikan rasa hebat bahawa peminat Coke Zero di A.S. akan menyukai,” Stuart Kronauge, presiden unit perniagaan syarikat Amerika Syarikat dan naib presiden kanan pemasaran untuk Coca-Cola Amerika Utara, dalam satu kenyataan. “Kami juga berharap orang yang suka rasa yang tidak dapat dilupakan Coca-Cola, tetapi mahu kurang gula, akan mencuba dan menikmati.”

Pengambilan soda diet telah menyaksikan penurunan mendadak sepanjang dekad yang lalu. Dari 2005 hingga 2016, laporan Perniagaan Insider, penggunaan soda diet di A.S. menurun sebanyak lebih daripada 27 peratus. Kemungkinan besar Coca-Cola berharap dapat menamakan minuman itu jauh lebih jauh dari baldi minuman “diet”.

Coca-Cola Zero Sugar telah membuat debutnya di pasaran antarabangsa yang lain. Ini termasuk Mexico, Great Britain, dan 23 negara lain di seluruh dunia.

  • Coca-Cola Adalah Rahsia Saya untuk Perangi Pelali Perut
  • Resipi: Coca-Cola Soft Serve Ice Cream
  • Resipi: Coke-Glazed Upside-Down Turki
  • The Science Behind the Mentos-Soda Geyser
  • 10 Perkara Orang Amerika Telah Berhenti Membeli (Bermula dengan Sereal dan Berakhir dengan Roti