Semalam Sam Sifton mengumumkan bahawa bahagian memasak New York Times akan pergi di belakang paywall. Pembaca dan tukang masak boleh mendaftar untuk percubaan percuma selama 28 hari, tetapi selepas itu mereka perlu membayar lima dolar sebulan untuk mendapatkan akses kepada resipi. Sekiranya anda sudah mempunyai New York Times langganan, anda boleh mengakses tapak memasak sebagai sebahagian daripada pakej tersebut.

Perubahan ini, menurut Sifton, bukan untuk menghukum pembaca, tetapi untuk membenarkan pembangun dan pengembang resipi terus menghasilkan produk yang sangat baik. “Kerja yang kami lakukan adalah mahal, dan kami mahu melakukan lebih banyak lagi, kami pergi tanpa henti, dan memasak setiap hari, kami menguji resipi kami tanpa henti, kami mengambil gambar dan membuat video mengenai mereka, kami berfikir dengan indah,” kata Sifton dalam pengumuman.

Memohon lima dolar sebulan bukanlah jumlah wang yang banyak apabila anda menyamakannya dengan satu Starbucks Frappuccino, tetapi ia menambah. Sekiranya anda tidak kerap menggunakan bahagian memasak New York Times, dan jangan fikir anda akan melabur di laman web ini, maka ini adalah lima resipi yang saya cadangkan anda mencetak semasa percubaan percuma 28 hari anda.

1. Original Plum Torte oleh Marian Burros

Saya tidak boleh benar-benar menerangkan betapa sederhana dan lazat pencuci mulut ini (atau sarapan pagi). Saya membuatnya buat pertama kalinya musim gugur lepas, dan kemudian menjadikannya setiap akhir pekan selama sebulan selepas itu. Resipi ini mudah disesuaikan dengan keperluan dan buah bermusim anda. Laman web lain mungkin mempunyai beberapa versi resipi ini sedia ada, tetapi anda memerlukan yang asal. Cetak keluar dan nikmati selamanya.

2. No-Knee Roti oleh Jim Lahey

Ini adalah salah satu resipi yang paling popular di New York Times laman memasak. Ia dicipta oleh Jim Lahey, pemilik kedai roti Sullivan Street. Jika anda tidak pernah membuat roti sebelum ini, ini mungkin tempat untuk bermula. Anda tidak memerlukan banyak peralatan atau ramuan untuk membuat roti ini. Ia mengambil masa kira-kira 24 jam untuk membuat roti (12 hingga 18 jam tersebut untuk membiarkan adunan berehat).

3. Adunan Pizza Roberta

Penyunting Makanan Associate Kitchn, Meghan, bersumpah dengan resipi pizza ini, dan jika anda mengikuti dengan rancangan makan mingguannya, maka anda tahu dia kerap membuat pizza pada hari Jumaat. Piza di Roberta mempunyai pengikut berikut, dan semua orang patut mencuba dan menciptanya di rumah. Jika anda berfikir tentang membuat pizza di rumah, inilah resepi yang anda mahu gunakan.

4. Cheesecake Deluxe oleh Craig Claiborne

Resipi klasik ini dicipta oleh Craig Claiborne, pengkritik restoran lama dan editor makanan untuk New York Times. Ia amat popular apabila dibebaskan pada tahun 1963, dan “ia dengan cepat menjadi salah satu resipi yang paling diminta kertas,” menurut resipi itu sendiri. Jika anda ingin membuat cheesecake klasik yang semua orang akan suka, maka anda perlu mempunyai ini dalam senjata anda.

5. Green Pea Guacamole

Tahun dari sekarang apabila kami berada di internet dan orang bertanya kepada anda mengenai resipi dan memasak semasa waktu rapuh ini, ini adalah resipi yang anda ingin kongsi. Pada bulan Julai 2015, resipi ini menggoncang semua orang ke teras mereka, termasuk Presiden Obama. Adakah kacang milik guacamole? Ini perbualan untuk zaman, dan sesuatu yang bernilai menggantung.

Resipi apa yang anda fikir bernilai mencetak? Beri tahu kami di dalam komen!