Pagi musim panas sejuk di mana saya tinggal, jadi minuman berkafein panas sebenarnya cukup bagus dan selesa. Tetapi akhirnya kabut mengangkat dan suhu musim panas turun dan tiba-tiba semua orang sudah lemas dan tidak bernyawa, tidak dapat mengatasi sepenuhnya. Menangis untuk kembali kabut yang diberkati, kami tidak mempunyai pilihan tetapi untuk mencapai perkara terbaik yang berikut: kopi ais.

Saya fikir kebanyakan orang tahu ini sekarang, tetapi sekiranya berlaku, jelaslah: Kopi ais tidak biasa dengan kopi yang dibuang sedikit dengan beberapa batu ais yang dilambung. Tidak, tidak, tidak! Kopi ais harus terlebih dahulu dibancuh sejuk, yang merupakan kaedah pembuatan kopi dalam air sejuk, biasanya dalam waktu semalaman, untuk menghasilkan minuman ringan yang lembut dan lancar. Buah yang dihasilkan kemudian dicurahkan di atas ais dan dimakan, dengan atau tanpa
penambahan gula dan susu biasa.

Kopi ais dengan banyak susu telah menyelamatkan pantat lemas saya cara yang lebih banyak daripada yang saya boleh hitung, tetapi kopi ais dengan cuping susu pekat yang manis yang diaduk telah memindahkan gunung. Hanya perbuatan sahaja menuangkan reben SCM yang kaya, tebal, manis, tidak jelas ke dalam segelas minuman dingin yang sejuk pada petang yang panas teruk boleh memanjakan saya.

Bukan peminum kopi? Teh ais Thai adalah pengganti hebat.

Mencapai Kopi Sejuk

  • Cara Membuat Kopi Es yang Terbaik
  • 5 Tips untuk Kopi Es yang Lebih Baik
  • 5 Cara Menghidupkan Kopi Es Anda (atau Brew Cold) ke dalam Latte Iced

(Kredit imej: Susanna Hopler)