Belajar untuk makan bebas gluten boleh menjadi cabaran yang membimbangkan, pada mulanya. Apa yang boleh saya makan? Adakah saya perlu membuang semua periuk dan kuali saya? Adakah saya akan makan roti lagi? Sekiranya anda baru belajar untuk makan tanpa gluten, saya harap anda bernasib baik kerana mempunyai Elizabeth Barbone yang bijak sebagai panduan anda. Buku barunya adalah tempat yang menenangkan dan mengasyikkan untuk memulakan perjalanan bebas gluten anda.

Fakta Pantas

Siapa yang menulisnya: Elizabeth Barbone (lawati laman webnya, Gluten-Free Baking)

Siapa yang menerbitkannya: Lake Isle Press

Bilangan resipi: Kira-kira 150

Resipi untuk sekarang: Keropok Mudah Herba, Bacon, Kentang Sweet, dan Bawang Salad Bawang, Baked Ziti, Ayam dan Biskut Biskuit Cheesy, Cupcake Cheesecake.

Sorotan lain: Tagline buku Elizabeth adalah “bebas gluten, ringkas dan ringkas.” Saya fikir itu adalah cara yang sempurna untuk menggambarkan buku ini, yang terikat dengan lingkaran dan saiz dan format yang sempurna untuk dibawa terus ke dapur. Buku ini jelas dimaksudkan untuk orang-orang yang perlu belajar untuk memasak – sama ada untuk pertama kalinya, atau sekali lagi, apabila diagnosis penyakit seliak. Buku ini tidak mengatasi perkara mewah – ia membina asas padat salad, sup, pasta, pencuci mulut ringkas dan hidangan sarapan pagi. Terdapat arahan untuk membina pantri yang baik, dan menggantikan susu dan telur.

Siapa yang akan menikmati buku ini? Sesiapa yang ingin makan tanpa gluten, di mana sahaja mereka berada dalam perjalanan mereka belajar untuk makan dengan cara ini. Buku ini adalah sumber yang sangat praktikal dan terperinci untuk memasak makanan yang tidak enak, tanpa gluten dan mengatur dapur dan pantri anda semasa anda belajar.

Cara Memasak Gluten-Percuma: Lebih 150 Resipi Yang Benar-benar Berfungsi
Cari buku di perpustakaan tempatan anda, kedai buku bebas, atau Amazon

(Imej: Faith Durand)