Tinggal di Louisville datang dengan tanggungjawab; kod kawasan 502 saya seolah-olah memberikannya kepada duta besar bourbon. Dan sementara sebahagian besar dari kita di sini kelihatannya mempunyai ukuran yang baik dari bourbon coursing melalui vena kita, saya sebenarnya belajar untuk menjadi Bourbon Certified Steward. Walau bagaimanapun, menjadi peminat bourbon boleh menjadi mahal, jadi saya telah belajar bagaimana melakukannya tanpa terlalu banyak kerosakan pada akaun semak. Saya sentiasa memerhatikan harga manis dan rasa yang manis itu.

Berikut adalah lapan kegemaran yang anda akan temui di bar saya – semua untuk $ 20 atau kurang. Petua Pro: Hidangkan mereka dari penyapu kristal vintaj dan orang akan berfikir bahawa anda berkongsi stail istimewa anda.

  • Benchmark No. 8 Kentucky Straight Bourbon Whisky: Saya agak benci untuk berkongsi pilihan tawar saya kerana takut harga akan meningkat apabila kata keluar. Sekitar $ 8, ia sangat murah sehingga saya hampir malu apabila saya membelinya. Tetapi ia mendapat penghormatan terakhir pada pertandingan Wine and Spirits Dunia New York 2016 – pingat emas dari setiap hakim tunggal dalam rasa buta – dan, cukup pasti, saya memilihnya dalam ujian buta saya sendiri di rumah (dua kali!) salah satu botol $ 60 kegemaran saya dari penyulingan yang sama.
  • Sangat Lama Barton Kentucky Lurus Bourbon Whisky 80 Bukti: Catat ini di bawah satu lagi Saya merasa sedikit bimbang apabila saya membeli, terutamanya dalam jag besar. Sangat lama Barton adalah seorang pahlawan yang tidak dikenali. Apabila saya memerlukan bourbon yang murah, untuk pesta rumah dan saya tidak mahu kawan-kawan saya membenci saya keesokan harinya, saya menyimpan saham murah di bawah.
  • Heaven Hill Bottled in Bond Kentucky Lurus Bourbon Whisky (White Label): Selepas beberapa pengalaman yang mengecewakan dengan produk simpanan bawah Lang Syurga, yang dikenali sebagai “label hijau,” saya mempunyai rasa tidak enak di mulut saya tentang nama itu. Tetapi sekarang “label putih” yang lebih tinggi adalah sayang para bartender dan penggemar bourbon untuk nisbah nilai-ke-kualiti. Label putih adalah borbon “botol dalam ikatan”, yang bermaksud penyuling telah mengikuti beberapa peraturan yang tidak jelas dalam pengeluaran. Kenapa anda perlu peduli? Ia menjadi alasan jika pembuat cukup mengambil berat untuk mematuhi peraturan tersebut dengan surat itu, mereka mengambil banyak penjagaan dengan semua butiran lain juga.
  • Evan Williams Kentucky Lurus Bourbon Whiskey Black Label: Mudah didapati di mana-mana sahaja, wiski lancar ini tidak akan menghantar sesiapa ke dalam keghairahan, tetapi ia menjadi hebat dengan Coke dan merupakan pertaruhan yang pasti untuk wang itu. Sekiranya saya berada di luar gelembung borbon di mana saya tinggal dan pemilihan yang tipis, Evan Williams adalah tumbukan saya.
  • Wild Turkey Kentucky Straight Whiskey Bourbon 81 Bukti: Sekarang kita akan sekolah lama. Ayam kickin lama yang baik menendang bukti mereka dari 80 hingga 81 beberapa waktu yang lalu, yang menjadikannya sedikit lebih menarik untuk ahli-ahli bourbon (ya, ahli-ahli minum dan begitu juga anda). Tiada apa yang membuatkan saya berasa lebih seperti seorang gadis Kentucky daripada membayang ke bar dan meminta Turki.
  • Grand-Dad Lama Berikat Kentucky Straight Bourbon Whisky 100 Bukti: Ini adalah salah satu daripada “Saya telah minum bourbon sejak sebelum bourbon adalah sejuk” jenis bourbon. Sedikit pedas dari rang undang-undang mash rai yang lebih tinggi, saya suka dengan percikan halia. Apabila orang lain sedang memesan bourbons kraf baru yang bergaya, saya suka pergi ke retro dengan lelaki ini.
  • Empat Mawar Yellow Label Kentucky Lurus Bourbon Whisky: Bourbon dalam botol riang yang dibintangi dengan riang ini mungkin muncul lebih daripada yang lain apabila perbualan bertukar menjadi wiski bernilai baik. Mellow, mudah diminum, dan mudah didekati oleh para pemula bourbon pada 80 bukti, ia menjadi baik untuk pencampuran, sangat baik untuk tumbukan, dan secara umum adalah pilihan yang padat.
  • Old Forester Kentucky Lurus Bourbon Whiskey 86 Bukti: Jika Louisville mempunyai bourbon rumah rasmi rakyat, ini akan menjadi. Saya tidak pernah melihat bar rumah tanpa siap sedia ini. Cantik hanya untuk menghirup atau hebat untuk koktel rasmi kota, Old Fashioned, anda tidak boleh pergi salah dengan Old Fo.

Nota mengenai Harga: Saya telah mengesahkan dengan pemilik di salah satu kedai Rohville kegemaran saya, Westport Whisky & Wine, bahawa botol-botol ini akan jatuh dalam julat $ 10 hingga $ 20 (untuk botol 750-mililiter melainkan dinyatakan), walaupun ada yang mungkin perlu menangkap mereka dijual untuk tinggal di bawah $ 20. Perbatuan anda akan berbeza-beza berdasarkan cukai, ketersediaan, dan kehendak pemilik kedai. Malangnya bagi kebanyakan daripada anda, ada yang sukar untuk mencari di luar Kentucky, jadi anda mungkin perlu merancang lawatan ke stok. (Tetapi untuk menjadi adil, beberapa bourbons yang kami tahu adalah istimewa yang tidak ditangkap di tempat lain hanyalah mengumpul habuk di rak kedai anda semasa kami menyesuaikannya!)