Bayangkan jika anda boleh menarik Ina Garten ke dalam dapur anda sendiri dan membimbing anda melalui cara memasak. Bukan hanya resipi, tetapi tindakan kecil dan kemahiran yang menjadi memori otot untuk pro masakan. Dengan lob yang berayun dan tanda tanda denim, anda berdua boleh menjadi siku ke siku, tiba-tiba kawan dapur ketika dia menunjukkan kepada anda saat tepat ketika ragi datang hidup atau bagaimana untuk sirap prosciutto ke tartine.

Ini boleh jadi hidup anda. Tidak, serius.

Sekali seminggu, hamper dunia, hidupkan Barefoot Contessa: Masak Seperti Pro, dan dapatkan kelas induk ringan dari ikon makanan yang disukai.

Saya suka setiap lelaran Barefoot Contessa, dari episod cara membuang balik di mana dia sentiasa menganjurkan majlis makan malam luar gergasi yang selesa Memasak untuk Jeffrey musim. Dan dalam banyak cara, Masak Seperti Pro adalah serta-merta dikenali, menghiburkan dalam kesamaannya dengan persembahan asal. “Betapa mudahnya itu?” dibuang ke seluruh episod. Bahan-bahan segar, tembakannya menakjubkan, dan Ina adalah Ina: menyenangkan dan menenangkan. Dalam kata-kata Wolfgang Puck dalam episod pertama musim ini, “Anda bukan kontes saya – anda adalah ratu saya!”

Baca lebih lanjut: Ini Adakah Episode Terbaik Barefoot Contessa

Perhatian yang mendalam kepada perincian adalah di mana Masak Seperti Pro bersinar, dan beralih sedikit dari sebelumnya Barefoot Contessa musim. “Saya Ina Garten, saya telah memasak dan membakar selama beberapa dekad dan saya akan mengajar anda beberapa rahsia yang saya pelajari di sepanjang jalan supaya anda juga boleh memasak seperti pro,” dia mengumumkan pada permulaan setiap episod. Fokus di sini adalah bagaimana untuk memasak, bukan hanya bagaimana membuat beberapa hidangan. Jadi setiap resipi digunakan sebagai batu loncatan untuk mengajar anda satu set kemahiran yang boleh anda bawa ke dalam semua masakan anda.


Perhatian yang mendalam kepada perincian adalah di mana Masak Seperti Pro bersinar, dan beralih sedikit dari sebelumnya Barefoot Contessa musim.


Dalam episod dua, dia mendedahkan semua kemahiran kecil yang anda perlukan untuk membuat salad buah yang sempurna. Dari menonton dia menyusun resipi mudah ini, anda belajar bagaimana untuk membesarkan strawberi, berpecah dan mengikis kacang vanila, dan usus pepaya. Satu resipi kek ikan dalam episod satu menjadi peluang untuk berjalan melalui titik pemilihan roti bakar yang lebih halus, menjelaskan bagaimana dan bila menggunakan serbuk berpengalaman berbanding dengan serbuk panko.

Melalui tembakan atas atas Instagram yang siap, bermunculan dengan warna-warna besar dan susun atur yang ringkas, Ina membimbing kita melalui cara memasang plat keju, bagaimana untuk membuat piring salmon asap yang menakjubkan, dan cara menetapkan pelbagai jadual yang berpusat di sekitar satu pot hidangan utama majlis makan malam.

Saya baaaaack !! Ia adalah hujung minggu Contare Barefoot pada Rangkaian Makanan. Sebelum musim baru Cook Like a Pro di Ahad ini pada pukul 12 malam (EST), Rangkaian Makanan menunjukkan lima episod Barefoot Contessa pada hari Jumaat bermula pada pukul 10 pagi (EST) dan dua episod Sabtu pada jam 8:30 pagi (EST). Saya harap anda mencintai mereka semua !! #BarefootWeekend

Pos yang dikongsi oleh Ina Garten (@inagarten) pada

Gaya menghiburkan di Masak Seperti Pro adalah cara yang lebih mudah berbanding dengan yang asal Barefoot Contessa. Pasti, segalanya masih menjadi peluang untuk pesta. Tetapi ini adalah pihak-pihak yang lebih mudah untuk disatukan daripada beberapa shindigs. “Selepas bertahun-tahun memasak, walaupun saya mendapati ia menakutkan untuk membuang pesta makan malam,” katanya, sambil menunjuk kepada kursus yang diperlukan untuk mengisi jadual anda.

Rahsia untuk pesta makan malam yang terbaik adalah menu hidangan tunggal – hidangan yang kuat yang menggabungkan daging, sayuran, dan kanji dalam satu periuk supaya semua orang merasa sihat dan tidak perlu bermain satu malam sahaja – chef makan. Dan semasa berseronok untuk sarapan, Ina enggan bangun awal untuk memasak untuk orang ramai. Dia menawarkan kepada kami menu campuran dan mudah sarapan pagi yang mudah dan mudah yang anda hanya boleh kacau atau memanaskan semula ketika anda menguap melalui cawan pertama kopi anda.


Bahagian yang sukar tentang memasak tidak membaca arahan atau menyusun bahan.


Bahagian yang sukar tentang memasak tidak membaca arahan atau menyusun bahan. Ia boleh merasakan seperti itu masalahnya, tetapi ia benar-benar mengenai yang tidak diketahui kecil. Seperti yang anda lakukan bilas ayam sebelum anda memanggangnya? (Jawab: tidak.) Apa bentuk adunan roti apabila ia siap? Kenapa saya tidak perlu meletakkan semua kambing ini di dalam kuali pada masa yang sama?

Itulah hadiah Masak Seperti Pro. Untuk masa-masa apabila anda tidak dapat mencari seseorang untuk membimbing anda dengan lembut di dapur, ada Ina dalam kenaikan setengah jam, dengan mengira dekadanya yang bernilai rahsia pro. Betapa mudahnya itu?