Adakah pasar tani atau ladang anda menawarkan stroberi musim panas yang sebenar? Anda tahu, stroberi yang ditanam pada musim yang dimaksudkan untuk ditanam. Orang-orang yang dipilih masak di padang dan merah sepanjang jalan, yang sebenarnya bau seperti stroberi dan rasa seperti syurga? Jika ya, pergi ke sini secepat mungkin, membeli bakul, tetapi jangan tergesa-gesa ke rumah. Hanya duduk dan pilih satu buah beri, sebarang buah beri, dan ambil gigitan.

Tetapi sila berhati-hati. Sebaik sahaja anda telah digigit menjadi strawberi musim panas yang sebenar, kehidupan anda akan berubah selamanya dan anda tidak boleh kembali. Anda akan mengetahui fakta yang keras dan sukar tentang stroberi kedai runcit: Mereka bukan strawberi! Mereka mungkin (jenis) kelihatan seperti strawberi, tetapi mereka tidak rasa atau bau hampir sama indahnya dengan perjanjian sebenar.

Mengetahui ini, anda akan menjadi rosak, pemilih walaupun, menghidupkan hidung anda pada baubles yang besar yang orang lulus sebagai strawberi tetapi sebenarnya bola kapas disembur merah.

Anda tidak akan mengecewakan semua tetapi musim panas yang benar (dan akhir musim bunga) beri, melepaskan tawaran fauxberi coklat dicelupkan pada bulan Februari dan memancing di luar buah berry berhampiran dengan salad buah anda. Anda akan menjadi ghairah tentang pengetinan jem strawberi anda sendiri, dengan sabar melepaskan sudu untuk mendapatkan anda melalui musim sejuk, sambil memimpikan hari yang mulia apabila strawberi sebenar yang pertama muncul di pasaran. Dan apabila mereka berbuat demikian, hati kamu akan mengangkat dan kamu akan menghela nafas lega, bersyukur kamu telah hidup setahun lagi untuk menyaksikan acara yang diberkati ini.

Ya, strawberi sebenar – strawberi musim panas benar – berbahaya. Jangan katakan saya tidak memberi amaran kepada anda.

Lebih banyak Rangsangan Strawberry

  • Cara Terbaik untuk Menyimpan Strawberi
  • 17 Cara Makan Lebih Strawberi
  • 5 Kesalahan untuk Dihindari Semasa Membuat Jam Strawberry
  • Cara Membuat Strawberi Marshmallow Toasted
  • Meditasi Hujung Minggu: Jar Strawberry Jar Tanpa Sekejap

(Kredit imej: Susanna Hopler)