Kita semua memilikinya. Walaupun anda membesar di makan malam TV dan roti bakar, anda mempunyai sejarah masakan. Dan keluarga anda sudah pasti. Dan keluarga lanjutan anda melampaui itu. Tetapi berapa banyak masa yang anda habiskan untuk berfikir tentang apa yang disukai oleh datuk datuk besar anda dan apa yang dikatakan tentang mereka?

Kita harus memikirkan perkara ini selepas membaca postingan blog yang hebat di Gherkins dan Tomato minggu lalu bertajuk, “Mengapa Mengganggu Dengan Sejarah Kuliner?” Jawatan ini membincangkan kepentingan memahami sejarah masakan peribadi anda dan sejarah masakan yang lebih sosial. Dalam erti kata lain, kita boleh mula memahami bagaimana kita sampai ke tempat kita hari ini, bijak makanan, dengan melihat di mana kita semua datang dari. Dan penting untuk mengambil langkah mundur dan melihat bagaimana orang-orang memelihara dan menyediakan makanan sebelum kita mempunyai semua alat yang kita lakukan hari ini. Kerana kita seolah-olah melakukan 50 tahun yang lalu, seratus tahun yang lalu.

Apa pendapat kamu? Tahap apa yang anda anggap sejarah masakan anda sendiri dan dari mana anda berasal? Berapa kerap anda berfikir tentang sejarah masakan yang akan anda tinggalkan: resipi yang anda sukai untuk bersedia untuk cuti, makanan segera yang anda buat bersama berulang-ulang, merawat istimewa yang anda akan berbelanja di?

Untuk belajar lebih lagi: Lihat Arkib Sejarah Kulinari Dalam Talian Perpustakaan Awam New York. Ia mengandungi segala-galanya dari pautan pada sejarah sari ke maklumat mengenai sushi di sekitar web. Jika anda sama-sama berminat dengan makanan, sejarah makanan, atau trend semasa anda akan menyukai yang ini.

Berkaitan: Marcus Samuelsson: Masak Melalui Sejarah Anda

(Imej: Megan Gordon)