Saya selalu menandatangani buku yang saya baca. Saya menyerlahkan, saya menggariskan, saya memikirkan pemikiran di margin. Saya suka dapat membalikkannya dan mempunyai sebut harga yang menarik dan perkara-perkara lain yang perlu diingati. Walau bagaimanapun, saya tidak melakukan ini dengan buku masakan saya, yang saya menyedari adalah luar biasa. Adakah anda menulis dalam buku masakan anda?

Artikel baru-baru ini di The New York Times meneroka kecenderungan yang bertentangan dengan apa yang saya baru-baru ini dijelaskan: orang yang secara beransur-ansur menandatangani buku masak apabila mereka tidak akan bermimpi menulis dalam mana-mana buku lain. Saya benar-benar memahami impuls: satu (dan beberapa mungkin berkata cara yang paling mudah) untuk mengingati nota mengenai resipi, apa yang bekerja dan tidak, pada perubahan dan tweak anda sendiri, mungkin juga memberi cadangan dan cadangan sampingan.

Jadi apa masalah saya? Saya suka mempunyai perkara di satu tempat, yang membuat jurnal resipi-seperti yang ditulis oleh Dana pagi ini dalam jawatannya di buku masakan Orland Gough-lebih banyak gaya saya. Buku-buku masakan tetap bebas dari catatan (yang saya suka lebih baik untuk beberapa sebab), manakala setiap resipi menjadi acara sendiri dalam buku nota saya.

Bagaimana dengan awak? Adakah anda menandakan buku masakan anda? Adakah anda menyimpan jurnal resipi berasingan??

Berkaitan: Jurnal Resipi Orlando Gough: A Cookbook Worth Worth Mencari

(Imej: Dana Velden)