Saya tidak memiliki apa-apa placemats yang sedikit mengejutkan kerana saya sentiasa mencari alasan ‘praktikal’ untuk membeli sesuatu yang baru untuk dapur. Tetapi saya tidak pernah mendapat kebiasaan menggunakan placemats dan mendapati bahawa saya benar-benar tidak merindui mereka. Secara umum, orang seolah-olah menggunakan placemats sama ada untuk sebab-sebab estetik (untuk menarik perhatian bersama-sama atau memakai meja) atau sebab praktikal kerana placemat lebih mudah dibersihkan daripada keseluruhan taplak meja.

Jangan salahkan saya. Saya bukan anti-plag. Saya dapat melihat bahawa mereka adalah berguna, terutamanya apabila anda memberi makan anak-anak apabila tikar plastik yang mudah dibasuh menjadi hampir satu keperluan. Dan saya dapat menghargai bagaimana placemat yang diselaraskan dengan baik dapat menarik meja bersama dan membuatnya merasa lebih berpakaian.

Ia tidak pernah menjadi jenis perkara yang saya tumpuk ke arah, walaupun laci penuh serbet kain dan taplak meja. Jadi saya ingin tahu. Adakah anda menggunakan placemats dan jika ya, mengapa?

Berkaitan: 10 Placemant Pretty dan Praktikal

(Imej: West Elm)