Apabila cuaca di luar adalah menakutkan, anda membuang pesta koktail. (Saya cukup yakin mereka adalah lirik asal lagu itu.) Januari lalu apabila editor lain dan saya merancang Pengumpulan Kitchn untuk tahun ini, ia jatuh kepada saya untuk menjadi tuan rumah parti terakhir kami 2013 – soirée koktail musim sejuk dengan minuman bergelung dan pembuka selera.

Jadi dengan papan Pinterest yang penuh dengan idea-idea dekorasi parti yang mewah dan menu indulgensi bersaiz gigitan, suami saya dan saya berangkat untuk mencipta malam yang berkilauan, sedikit retro, selesa untuk teman-teman kita, semuanya bekerja sangat keras dan layak malam untuk berdandan, keluar, dan turun dengan minuman yang baik dan gelangsar bola bakar domba. Hari ini saya akan berkongsi pelan parti dan menu penuh, yang mungkin atau mungkin tidak termasuk gigitan kek coklat, tarikh yang dibungkus daging, dan mungkin punca cranberry-halia-rosemary yang paling dahsyat. (Baiklah! Mereka semua termasuk! Saya mempunyai muka poker yang dahsyat.)

Idea Parti: Malam Cozy-Glam untuk Rakan-rakan yang Kasar

Kerana saya tahu parti ini akan berlaku di tengah-tengah jadual akhir tahun yang mengejutkan, saya fikir penting untuk menjadi tuan rumah petang yang terasa tinggi dan istimewa, berundur dari waktu yang lama dan tarikh akhir dan ugh-is-2014-here-yet perasaan. Untuk melakukan itu kami berkhidmat tiga minuman istimewa – pukulan yang lincah, bar anggur yang berkilauan, dan koktail bourbon – dan meja yang penuh dengan pinggan kecil, serbet emas, dan pelbagai hidangan, kedua-dua gurih dan manis.

Menu Parti: Koktel dan Pembuka Makanan

Persoalan dengan pihak koktail selalu: berapa banyak yang perlu anda berkhidmat? Kami telah memulakan parti yang agak awal (6:00 petang), yang bermaksud tetamu kami mungkin tidak akan makan malam terlebih dahulu, jadi makanan perlu cukup besar untuk mengisi mereka. Kami juga ingin mempunyai kepelbagaian, tetapi tidak terlalu banyak yang perlu kita buat, dan sekurang-kurangnya dua hidangan perlu dilakukan untuk mengurangkan tekanan. Inilah yang kami temui:

Menu Parti Glam Cocktail Musim Sejuk

Untuk 15 tetamu

PENGETAHUAN

  • Slider Meatball Lamb dengan Chimichurri dan Roti Kacang Renyah: Dibuat 36, dan ada yang tersisa.
  • Goat Cheese Ball dengan Chives, Cucumber, dan Caramelized Shallot: Dibuat dua dan dihidangkan dengan keropok bijirin, radishes, timun, dan brokoli bercampur. Benar-benar pergi pada akhir malam!
  • Cheddar Olives: Dibuat 75, tetapi sepatutnya dibuat 200! Mereka hilang hampir dengan serta-merta.
  • Tarikh yang dibungkus Bacon: Dibuat 40, mungkin boleh membuat 10 hingga 15 lagi.
  • Rosemary-Roasted Cashews: Membuat satu kelompok dua kali, betul.
  • Gigitan kek coklat: Membuat satu kelompok kek ini dihiasi dengan pembekuan ganache ini, dibakar dalam periuk kira-kira 13×18 inci, dipotong menjadi kotak 1 inci, dan berkhidmat pada tusuk gigi yang berkilauan. Oleh kerana gigitannya sangat kecil, kami mempunyai banyak kue yang ditinggalkan di kuali, yang dengan senang hati kami berikan kepada kawan-kawan dan memakan diri kami pada minggu depan.

COCKTAILS

  • Festive Cranberry Fizz: Membuat satu kelompok berganda dan menggunakan satu sebagai versi boozy dalam mangkuk punch dan satu sebagai mocktail kendi. Kami berkhidmat dengan Cranberry berkilauan Heidi Swanson, yang kami juga letakkan di sekeliling apartmen untuk orang berkhasiat – mereka yang baik!
  • Bar wain berkilauan: Satu bar wain berkilauan, dengan satu minuman keras, satu minuman, dan satu sirap buatan sendiri. Kami pergi dengan St. Germain, Angostura mengetuk dan kubus gula (untuk koktail champagne), dan ini Sirap Grapefruit dan Sirip Pomegranat.
  • Rush Emas koktel, disajikan dan dihiasi dengan kulit lemon.

Slider bola bakar domba adalah pembuka utama, sesuatu yang lebih besar yang kami harapkan akan mengisi orang. Cheddar zaitun dan tarikh yang dibungkus daging adalah gigitan pop-in-your-mouth yang cepat-asid, asin, lazat! – sementara bola keju mempunyai sayuran yang lebih ringan. Gigitan kek coklat adalah sampah dekaden yang sempurna, cukup untuk memuaskan tanpa merasa terlalu kaya, dan sangat cantik juga. Dan cashews yang dipanggang rosemary dan cranberry manis? Kami meletakkan mereka di sekeliling apartmen untuk tetamu berkhasiat jika mereka duduk di mana sahaja.

Lihat Parti: Sparkly dan Festive!

Saya membuat keputusan untuk pergi dengan banyak emas, merah jambu, dan lampu yang terang untuk dekorasi, seperti Tahun Baru sebelum Tahun Baru, bergantung pada pokok Krismas saya dan kalung besar yang saya telah digantung pada bingkai pintu di antara saya makan dan ruang untuk memberikan rasa sejuk. Saya juga menggelapkan lampu-lampu di ruang makan – yang sama seperti yang saya gunakan di pesta vegetarian musim semi saya di Brooklyn, dibeli dengan harga $ 12 di Target – dan kemudian meletakkan pita kertas krep hijau berwarna merah jambu dan seafoam di seluruh lampu. (Streamers adalah super murah, seperti $ 1 setiap satu.)

Pada mulanya saya bermula dengan enam atau tujuh pita warna, termasuk semua warna merah jambu, kuning, lavender, dan emas, tetapi ia juga kelihatan seperti Paskah, jadi saya berpasangan dengan warna merah muda dan hijau. Jauh lebih baik!

Untuk keghairahan retro, kami memutuskan untuk memainkan rekod di parti dan bukan menggunakan senarai main iPhone. Saya memberi suami kepada pemain rekod untuk ulang tahunnya pada bulan September, tetapi sejak koleksi rekod kami masih kecil, kami meminta rakan-rakan kami Jed dan Allison untuk membawa pilihan dari koleksi rekod cemerlang mereka sendiri dan menjadi DJ kami yang tidak rasmi untuk malam itu.

Koleksi rekod Jed, bukan milik kita sendiri!

Seperti kebiasaan saya kini dengan pihak-pihak, saya menggantungkan selok kertas jagal di dinding dan menulis senarai koktel.

Saya juga membuat kad-kad kecil dihiasi dengan pita washi berlapis emas untuk setiap item di atas meja. (Terutama penting supaya para tetamu dapat membezakan antara punca alkohol dan bukan alkohol, kerana kami berdua.)

Dan untuk mendapatkan pita washi merah jambu emas dan panas, saya membuat bendera pita washi kecil untuk gigitan kek coklat, yang dilihat di sini sebelum menyengat.

Beri perhatian kepada parti penuh mendedahkan esok, dan lebih lanjut mengenai bar wain yang berkilauan dan gigitan coklat coklat yang akan datang pada minggu ini! Ceria itu!

Gambar oleh Kristin Teig
Ikuti @kteig di Twitter dan Instagram