(Kredit imej: Damn Delicious)

Pernahkah anda menangkap demam zoodle lagi? Mungkin anda hanya cuba untuk makan sedikit lebih sihat, mungkin anda hanya benar-benar sayang sayuran anda – sama ada cara, mi sayur-sayuran adalah jawapan yang baik kepada kedua-dua keperluan tersebut. Kami telah bercakap sedikit tentang spiralizer akhir-akhir ini di Kitchn, termasuk ulasan tiga spiralizers, sebab-sebab untuk membawa spiralizer ke dapur anda, dan beberapa resipi hebat (saya suka resep timun ini).

Mencari inspirasi untuk makan malam zoodle seterusnya? Saya telah sampai kepada beberapa penulis blog kegemaran saya yang telah membuat resipi spiral di laman web mereka untuk mendapatkan cadangan mereka. Kebanyakan resep ini melibatkan zucchini yang spiral, tetapi ada beberapa yang menggunakan sayur-sayuran lain, seperti timun, batang brokoli, lobak merah, dan bawang merah.

(Kredit gambar: Gimme Beberapa Oven)

1. Zoodles Marinara dari Gimme Beberapa Oven

Sekiranya anda suka mangkuk spageti yang selesa, ini adalah resipi yang hebat untuk dicuba. Daripada mie spageti tradisional, Gimme Beberapa Oven menggunakan zucchini spiralized.

(Kredit imej: Skinnytaste)

2. Spiralized Shanghai Beef and Broccoli dari Skinnytaste

Saya suka bahawa resipi ini menggunakan brokoli keseluruhan – kedua-dua floret dan batang. Batangnya spiralized untuk mencipta mi, dan hidangan keseluruhan ditutup dengan sos hoisin yang lazat.

(Kredit imej: Pinch of Yum)

3. Sesame Zoodles Sesame dengan Tauhu Renyah dari Pinch of Yum

Resipi ini mempunyai mi zucchini dalam sos bijan yang tebal dan pedas dengan tahu tauhu. Sos adalah perkara yang paling rumit dalam resipi, tetapi ia sangat bernilai usaha tambahan.

(Kredit gambar: Makan sendiri Skinnny)

4. Zucchini Mie dengan Creamy Avocado Pesto dari Eat Yourself Skinny

Semuanya lebih baik dengan alpukat, dan mi ini tidak terkecuali. Resipi ini mudah difahami – ambil resipi pesto buatan sendiri yang standard, tambah beberapa alpukat, dan letakkan campuran di atas katil zucchini spiralized.

(Kredit imej: Damn Delicious)

5. Sup Ayam Zoodle dari Damn Delicious

Resipi ini sesuai untuk apabila anda memerlukan sesuatu yang menghiburkan tetapi sihat. Mie zucchini dimasak selama tiga hingga lima minit sehingga mereka panas, tetapi masih mengekalkan tekstur.

(Kredit imej: Peas & Crayon)

6. Wortel Sweet and Sour Thai dan Timun Salad Mentol dari Peas & Crayons

Salad renyah ini menggabungkan dua mi sayur-sayuran yang berbeza: wortel dan timun. Ini adalah jenis perkara yang anda ingin buat pada hari yang panas apabila anda tidak mempunyai minat untuk menghidupkan dapur atau oven.

(Kredit imej: Inspiral)

7. Italian Zucchini Pasta Salad dari Inspiralized

Blogger ini pada dasarnya adalah ratu resipi spiralized. Beliau adalah pengarang dua buku masakan yang didedikasikan untuk resipi spiralized (yang baru sahaja keluar!), Jadi apabila dia memberitahu anda ini adalah salah satu resipi kegemarannya sepanjang masa, anda perlu mendengarkan.

Saya fikir resipi ini akan menjadi sempurna untuk mana-mana potlucks yang anda akan datang – itu super chunky dan jelas sangat sayuran-ke hadapan.

(Kredit imej: Diethood)

8. Stir-Fry Zucchini Mie dari Diethood

Saya suka bahawa resipi ini menggunakan kedua-dua bawang dan zucchini spiralized. Kedua-dua mi sayuran dibuang ke dalam kuali dengan kicap, sos teriyaki, minyak sayuran, dan biji wijen. Ia akan membawa anda semua 20 minit untuk membuatnya.

(Kredit gambar: Hanya Rasa)

9. Scampi Udang Kurus dengan Zucchini Mie dari Hanya Rasa

Kelainan ini pada resipi klasik menggantikan minyak zaitun untuk mentega, dan menggunakan zucchini bukan mi. Hidangan ini akan datang bersama-sama hanya dalam 20 minit – kebanyakan prep adalah dari spiralizing zucchini.