Banyak yang telah berlaku pada bulan pertama tahun baru, di dalam dan di luar dapur. Bulan ini Kitchn berjalan anda melalui 30 hari Whole3o, ​​meneroka perkara-perkara penting berkaitan dengan sarapan pagi, dan menyelidiki jauh ke dalamnya. Kami meminta anda untuk menunjukkan kepada kami #mugshots anda, dan melihat bahan-bahan yang diperlukan untuk kek hari jadi yang sempurna.

Di antara merawat resolusi yang sihat dan menonton Donald Trump mengambil alih, anda mungkin terlepas beberapa kisah terbaik kami di Kitchn, dan di internet secara keseluruhan. Tetapi jangan risau! Saya membundung beberapa permata dari kedua-dua – lima dari Kitchn, dan lima dari internet pada umumnya – yang perlu digali ketika kita menutup bulan Januari.

(Kredit imej: Meghan Splawn)

1. Bagaimana Untuk Makan Malam Untuk Menghidupkan Sekolah Minggu untuk Keluarga Saya dari Kitchn

Sarapan pagi untuk makan malam bukan sesuatu yang baru, tetapi makan malam untuk sarapan pagi adalah sesuatu yang sebenarnya kita perlu bercakap lebih lanjut. Saya suka cerita peribadi dan tip dari Meghan pada bulan ini tentang bagaimana dia membiarkan anaknya makan quesadillas untuk sarapan kerana dia tahu ia membakarnya untuk sepanjang hari.

(Kredit imej: Stephanie May)

2. Kenapa saya telah Selesai Whole30 Seven Times dari Kitchn

Bulan ini kita dengar dari sekumpulan orang yang telah selesai atau hendak memulakan Whole30. Walau bagaimanapun, esei kegemaran saya dari kumpulan ini ialah esei ini dari Stephanie May dan alasannya di belakang melakukan program Whole30 yang mengagumkan tujuh kali. Esei ini benar-benar menyoroti perasaan pemberdayaan yang program ini dapat memberi orang.

(Kredit imej: @teamsparkle)

3. Bolehkah Kami Tolong Berhenti Mengubah Semua Makanan Kami ke Unicorns? dari Kitchn

Jika anda fikir makanan pelangi akan berakhir sekarang bahawa ia adalah 2017, anda sedihnya tersilap. Makanan pelangi telah menjadi makanan “unicorn” dan ia perlu dihentikan. Kes pada titik: Terdapat satu talian sebenar yang dipanggil “kotoran unicorn.”

(Kredit imej: Leela Cyd)

4. Memasak Telur dalam Besi Cast: Proses Foolproof 4-Step Mom saya dari Kitchn

Ibu Hali adalah seorang wanita yang sejuk, dan dia tahu bagaimana membuat telur yang hebat. Panduan langkah demi langkah yang mudah ini adalah hadiah sarapan kecil untuk memberi diri anda. Anda tidak akan melihat ke belakang.

(Kredit imej: Melissa Ryan)

5. Surat Cinta ke Oakland dari Kitchn

Pada bulan Disember Kitchn melancarkan perjalanan menegak dengan melihat Catskills. Untuk bulan Januari kami memutuskan untuk pergi ke seluruh negara untuk apa yang kini menjadi lambang keren: Oakland. Surat cinta dari Dana akan membuat anda ingin membeli tiket pesawat secepat mungkin.

(Kredit imej: Lauren Volo)

6. Makanan, Bangsa, dan Kuasa: Siapa Dapat Menjadi Penguasa Masakan Masakan ‘Etnik’? dari Penganalisis Intersectional

Dalam laporan ini, Lorraine Chuen menyiasat garis besarnya New York Times resepi untuk melihat siapa yang mendapat kuasa pada makanan bukan Barat. Sebagai contoh, dia mendapati bahawa 90 peratus daripada resipi yang dianggap Cina pada New York Timeslaman web memasak ditulis oleh orang kulit putih.

Ini adalah laporan yang amat penting dan sesuatu yang bernilai digali. Saya tahu saya telah memikirkannya agak lama sejak dibebaskan.

(Kredit imej: Kelli Foster)

7. Bukan sekadar Crock: Keberhasilan Word-of-Mouth Success Pot Pot Instan dari NPR’s The Salt

Tidak dinafikan bahawa tukang masak di rumah terobsesi dengan Instan Pot. Tetapi bagaimana perkakas dapur yang bergaya ini bertambah kuat? Esei ini di NPR meneroka cara-cara pintar perkakas ini dipasarkan dan kuasa yang tidak berkesudahan dari mulut ke mulut.

Cara Membuat Bola Keju

(Kredit imej: Lauren Volo)

8. Ruby Tandoh Hanya Ingin Anda Makan Apa Yang Anda Suka The New York Times

Di tengah-tengah semua ceramah “makan bersih” yang dibuang sekitar tahun ini, ia sangat menyegarkan untuk membaca profil ini di Ruby Tandoh, penulis buku masakan dan bekas peserta The Great British Bake Off. Kecintaan Tandoh untuk memasak berpusat pada penjagaan diri dan kesenangan dan anda merasakannya dalam profil ini.

(Kredit imej: Matt Katz / WNYC)

9. Kelab Perjamuan Syria: Mencapai Pelarian, Satu Makan Malam Pada Satu Masa

Kelab makan malam ini merupakan sebahagian penggalangan dana dan sebahagian pertukaran budaya. “Bagi para tetamu ini peluang untuk keluar dari gelembung mereka untuk bertemu dengan orang yang berbeza daripada mereka” jelas Kate McCaffrey, seorang profesor antropologi dan tuan rumah salah satu petang.

(Kredit imej: Mallory Samson)

10. Apa yang dimaksudkan oleh Presiden Donald Trump untuk Dasar Makanan A.S. dari Pemakan

Saya tidak akan menyertakan jawatan mengenai cara Presiden Donald Trump akan mengubah dasar makanan pada tahun-tahun akan datang. Jawatan ini dari Eater adalah tempat yang baik untuk bermula jika anda tidak terbiasa dengan isu-isu di tangan.

Apakah beberapa kisah makanan terbaik yang anda baca dari bulan lalu? Tolong beritahu kami dalam ulasan.