(Kredit gambar: Creme de la Crumb)

Walaupun periuk perlahan adalah baik-baik saja untuk menggunakan sepanjang tahun, orang mula teruja menggunakan alat ini yang bergaya pada musim gugur. Hidangan periuk perlahan memberikan kehangatan dan keselesaan, dan pada umumnya pengawal masa. Mereka sesuai untuk makanan ringan, sup, dan makan malam ayam yang mudah. Mereka juga mudah dibersihkan.

Mencari inspirasi untuk hidangan periuk perlahan anda yang seterusnya? Saya meminta 10 penulis blog popular untuk berkongsi resipi perlahan masak yang paling atas dari laman web mereka. Saya tidak terkejut apabila mendapati bahawa banyak resipi menjadi resipi sederhana dan daging. Terdapat juga beberapa sup lazat dan satu pencuci mulut tiga bahan yang berbunyi seperti sihir.

(Kredit imej: Damn Delicious)

1. Slow Cooker Madu Bawang Putih Ayam dan Veggies dari Damn Delicious

Tidak ada memasak atau tepung yang berlaku dalam resipi ini sebelum meletakkan segala-galanya dalam periuk perlahan. Hanya buangkan sayuran, ayam, dan sos ke dalam periuk perlahan dan anda sudah siap.

(Kredit imej: Memasak Berkelas)

2. Slow Cooker Ayam Fajitas dari Cooking Classy

Ia tidak menghairankan bahawa fajitas akan menjadi salah satu resipi yang paling popular untuk periuk perlahan. Sekiranya anda memasak ini pada tahap rendah, ia adalah baik untuk pergi selama lapan jam, yang sesuai untuk pilihan hari minggu.

(Kredit gambar: Creme de la Crumb)

3. Slow Cooker Broccoli Beef dari Creme de la Crumb

Blogger di belakang Creme de la Crumb mengatakan resipi ini adalah lebih baik daripada takeout. Tidak ada satu tan bahan yang masuk ke dalam hidangan ini juga, jadi itu adalah pilihan yang baik untuk apabila anda perlu mempersiapkan sesuatu yang cepat.

(Kredit imej: Carlsbad Cravings)

4. Best Slow Cooker French Dip Sandwiches dari Carlsbad Cravings

Carian pantas di Pinterest untuk “resipi perlahan masak” akan menunjukkan kepada anda satu tan resipi dari Carlsbad Cravings. Saya fikir ia adalah sangat menarik bahawa resipi sandwic ini adalah resipi perlahan periuk yang paling popular di laman web ini. Pernahkah anda mencubanya??

(Image credit: Well Plated)

5. Slow Cooker Broccoli dan Cheese Soup dari Well Plated

Yang kedua ia mendapat sedikit sejuk di luar, sup cheesy ini perlu berada di dalam periuk perlahan anda. Ia sebahagian besarnya adalah makanan yang set-it-dan-terlupa, tetapi anda perlu menggabungkannya selepas itu untuk tekstur yang optimum.

(Kredit imej: Cookie Slow Magical)

6. Ayam, Kentang, dan Kacang Hijau dari Cooker Slow Magical

Ayam dan sayur-sayuran mogok lagi dengan resipi periuk perlahan ini. Jagung yang dibuang ke atas ayam, bagaimanapun, membuat resipi itu sedikit lebih istimewa.

(Kredit imej: Foodie Crush)

7. Slow Cooker Thai Chicken Soup dari Foodie Crush

Saya telah melihat resipi ini terapung di sekitar internet selama beberapa tahun sekarang. Nampaknya dalam hampir setiap roundup periuk perlahan (Kitchn bahkan memaparkannya pada tahun 2013). Resipi ini kelihatan hebat untuk musim sejuk dengan semua rempah dan santan.

(Kredit imej: Madu Bawang Putih Ayam Paha dari Diethood)

8. Ayam Bawang Madu Crock-Pot dari Diethood

Ayam ini diliputi dalam madu, kicap, biji wijen, dan sebilangan besar rempah. Saya rasa ini akan menjadi hebat dengan beberapa sayur panggang atau salad sampingan yang mudah.

(Kredit imej: Gourmet Cookie Slow)

9. Slow Cooker Buffalo Chicken Chili dari Slow Cooker Gourmet

Resipi ini mempunyai tiga perkara yang sangat penting yang akan menjadikannya super popular: sos sayap Buffalo, ayam, dan periuk perlahan. Ia adalah trifecta yang tiada siapa yang boleh menentang – tidak juga anda.

(Kredit gambar: 365 Hari Perlahan Lambat)

10. Slow Cooker Peach Cobbler dari 365 Days of Slow Cooking

Anda hanya memerlukan tiga bahan untuk membuat kasut ini. Itu sahaja! Kacang, campuran kek, dan mentega. Sudah tentu resipi ini akan menjadi super popular – ia terlalu mudah dibuat.